Lijeva noga je na kočnici, desna nemilosrdno pritišće gas dok okretaji rastu na 2500/min, a zrak para zvuk kao kod WRC auta na startu brzinca. Ruke nam se znoje, pogled nervozno šeta među kazaljkama instrumenata. No, napetost nestaje u hipu čim skidamo nogu s kočnice i Clio RS uz škripu guma poljeće kao iz praćke.
A već trenutak kasnije začuje se zvučni signal koji podsjeća da treba potegnuti desnu polugu i prebaciti u drugu, potom treću i tako sve do šeste ili dok ne nestane pravca. Zahvaljujući Launch Controlu start je toliko jednostavan da je svaki semafor nova prigoda za lansiranje, toliko žestoko da se stotka broji za samo 6,7 sekundi. No, to je samo jedna od vragolija kojom oduševljava nabrijana izvedba četvrte generacije Renault Clija.
Proizvodni pogoni u Dieppu, u kojima se tradicionalno slažu modeli s oznakom RS, te snaga od 200 KS, jedine su poveznice između novog i starog Clija. Sve ostalo je novo. Umjesto atmosferskog 2.0 ispod prednjeg poklopca je smješten turbobenzinac 1.6, a ručni mjenjač zamijenila je 6-stupanjska automatika s dvostrukom spojkom i polugama za izmjenu stupnjeva iza upravljača.
Motor preuzet iz Nissana Juka temeljito je dorađen, te sad nudi okruglih 200 KS, i to na 6000/min umjesto na dosadašnjih 7100. U odnosu na prethodnika okretni moment je narastao za 25 Nm, ali još impresivniji je raspon od 1750 do gotovo 6000/min u kojem se nudi svih 240 Nm. U praksi motor nema rupe, nego vuče kao da je pušten s lanca, bez obzira na okretaje. Doduše, nema ni zone u kojoj će eksplodirati od snage, nakon čega će vam srce još snažnije prolupati.
Na španjolskom trkalištu Gaudix, dugom 3,5 km, novi Clio je od starog brži za sekundu i pol, no nije sve samo zasluga motora i mjenjača. Za početak, unatoč većim dimenzijama, novi je lakši 36 kg (ukupno 1204 kg). Prednji ovjes zadržao je klasičnu McPherson strukturu, ali su spone dodatno ojačane, kao i stražnji stabilizatori. Velika novost su amortizeri s nadzornim hidrauličkim tlakom.
Novi Clio RS je na stazi fantastičan. Prednji dio je nevjerojatno poslušan, pa bježanje stražnjeg djeluje kao razbijanje dosade. Sve je popraćeno odličnim zvukom ispuha, spremnog pri naglom oduzimanju gasa ispaliti i poneki slavljenički plotun. A dodatnu dozu adrenalina budi zvuk usisa, koji prodire u putnički prostor zahvaljujući cijevi sa sustavom membrana u ulozi pojačala. Nažalost, novi Clio RS je i skuplji, no koliko će stajati kad početkom travnja stigne na domaće tržište još nije poznato. Kao orijentir može poslužiti iznos od 25.000 eura, koliko stoji u Francuskoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....