Dok proizvođači automobila nastavljaju pauzirati proizvodnju na ruskim pogonima ili su ukinuli trgovinu s tom zemljom, čini se da je Renault među posljednjima koji ne mijenja svoj odnos s Rusijom. Naime, Renault posjeduje 68 posto udjela u AvtoVAZ-u, koji je odgovoran za iznimno popularnu Ladu u Rusiji.
Ovim vlasničkim udjelom Renault kontrolira otprilike 30 posto tržišta automobila u zemlji i ima 40.000 lokalnih radnika. Stvar još složenijom čini činjenica da francuska vlada posjeduje 15 posto udjela u Renaultu. U konačnici, Rusija čini oko 10 posto Renaultovih prihoda.
Francuska vlada nije govorila o Renaultovim tekućim odnosima u Rusiji. Francuski ministar financija Bruno Le Maire rekao je da su privatne tvrtke slobodne donositi vlastite odluke o poslovanju u Rusiji, ali samo ako se "strogo i rigorozno pridržavaju sankcija".
Istraživačka tvrtka Alphavalu sugerira da postoji "mala vjerojatnost" da se Renault odrekne svog udjela u AvtoVAZ-u. Tvrtka je također smanjila svoju preporuku za dionice, navodeći da je vrijednost pothvata pala na nulu "kako bi se objasnio geopolitički rizik u vezi s invazijom Rusije na Ukrajinu i dugotrajne implikacije koje bi sankcije Zapada mogle imati na rusko gospodarstvo, možda drastično smanjenje potražnje za automobilima u zemlji u godinama koje dolaze".
Proizvodnja u Renaultovoj tvornici u blizini Moskve privremeno je zaustavljena do 18. ožujka zbog problema s opskrbom. AutoVAZ-ove lokacije u Toljatiju i Izhevsku također su doživjele prekide proizvodnje nakon ruske invazije na Ukrajinu zbog nestašice poluvodiča.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....