Renomirani kineski proizvođač električnih automobila Nio posluje s velikim minusom. Kako navodi NewYorkPost, na svakom proizvedenom automobilu, Nio gubi čak 35.000 dolara.
Kako je to moguće?
Tvrtka zapošljava oko 11.000 ljudi u istraživanju i razvoju, ali prodaje samo 8.000 automobila mjesečno. Unatoč ovom očitom neskladu između ulaganja i prodaje, tvrtka je uložila u tehnologiju koja joj omogućuje proizvodnju 300.000 elektromotora godišnje.
Tvrtka je u drugom tromjesečju zabilježila gubitak od 835 milijuna dolara, što je jednako gubitku od 35.000 dolara po prodanom automobilu.
Ali Nio nije jedini koji se suočava s ovim izazovima. Mnoge tvrtke na kineskom tržištu električnih automobila dobivaju značajnu državnu potporu, što im omogućuje da nadoknade velike gubitke i nastave rasti.
Kad je Nio 2020. godine gotovo ostao bez novca, vlada je uskočila i uložila milijardu dolara za 24 posto udjela u tvrtki. Osim toga, banka pod državnom kontrolom predvodila je skupinu zajmodavaca koji su uložili još 1,6 milijardi dolara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....