Kada je prije petnaestak godina na Grobnik došao Loris Reggiani, nekoliko minuta šutke je hodao stazom s osmjehom na licu. – Pa ja sam ušao u vremensku kapsulu. Vratio sam se u mlade dane, nakon što se malo pribrao počeo je govoriti bivši tvornički vozač Aprilije na koji je na Grobniku 1981. slavio u klasi 125 GP. Talijan je bio oduševljen što je zatekao Grobnik kakav je i ostavio, no, mnogi gosti nisu dijelili njegovo mišljenje. Prstom su upirali u asfalt, ali i nabrajali druge nedostatke staze koja je tijekom 70-ih i 80-ih ugostila 13 utrka Svjetskog moto prvenstva. Napokon, prošle godine u travnju, uoči 40. rođendana 4169 metara duga staza dobila je novi sloj asfalta, kilometre novih rubnjaka i odbojnika, a uskoro su slijedili i dodatni radovi na infrastrukturi.
Foto: Marko Miščević
Guenter Gahleitner vlasnik austrijske tvrtke GA Promotion koja u suradnji s KTM-om organizira natjecanja za profesionalce i amatere, već godinama u svom kalendaru pored ostalih staza širom Europe ima upisan i Grobnik, načelno je zadovoljan je ostvarenim pomacima. – Puno je bolje u odnosu na prijašnje godine. Staza je brža i manje troši gume, imamo više boksova na raspolaganju i možemo privući više ljudi na naše evente. No, nije još sve idealno. Trebalo bi još poraditi na infrastrukturi, na zonama izlijetanja. Od 20-ak staza koje koristimo tijekom godine Grobnik je uz Pannoniaring jedan od najopasnijih i najskupljih, ističe austrijski promotor.
Svjestan je toga i Zdenko Šantić, predsjednik uprave AMD Grobnik dok nam uz sliku staze objašnjava koji su sljedeći projekt. – Novi asfalt povećao je interes za 15 do 20 posto. Bilježimo više dolazaka grupa, a neki stari gosti sada dolaze češće. No, nije samo novi asfalt u pitanju. Povećan je i broj boksova, uređene zone izlijetanja i kontrolna soba što nam omogućuje da bolje reagiramo u izvanrednim situacijama, ističe Šantić i najavljuje uređenje ulaza, proširenje i preasfaltiranje parka vozača, te proširenje pojedinih izletnih zona.
- Ključ svega je staza koja svojom konfiguracijom spada među jedinstvene objekte u svijetu. Zbog toga su nam i mnogi ostali vjerni kroz godine. Novi asfalt ostvario je svoj učinak, ali nećemo stati na tome, obećava Šantić.
Na školovanju kod Keca Radimo puno, zarađujemo malo, ali neopisivo uživamo
Prije deset godina nenametljivo i bez puno pompe na Grobniku s radom započela škola vožnje za motocikliste. Krešimir Erdec, višestruki prvak Hrvatske i nositelj zlatne kacige, odlučio je svoje bogato iskustvo staviti na tržište. Uporno, korak po korak, škola se razvijala i prerasla u respektabilnu strukturu, jedinstvenu u Europi. Uz poligon koji se prostire na 6000 četvornih metara, polaznici škole obuku prolaze i na stazi. U školi kod Keca koja radi u skladu s njemačkom licencom MS2 može se od početničkih koraka doći do razine amaterskog utrkivanja na stazi.
Na kavi kod Dede
Bez obzira kako Grobnik izgledao neka su vremena prošla Doći na Grobnik, a ne popiti kavu kod Dede bilo bi kao doći u Rim i ne vidjeti Papu. No, nije u pitanju samo kava koja je uzgred rečeno jedna od najboljih koja se može pronaći na Kvarneru, prisjećanje je to i na neka slavna vremena jer Boris Radalj kavu je na Grobniku počeo kuhati još 1989. i njegovom terasom prodefilirala su brojna slavna i manje slavna imena domaćeg i svjetskog motociklizma i automobilizma. Na njegov terasi odradili smo bezbroj intervjua među kojima i onaj sa slavim Carlom Fogartyjem, a neki od tih likova ovjekovječeni su i na fotografijama koje vise na zidu iz kojih se može iščitati povijest ne samo Grobnika već i hrvatskog moto sporta. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....