Renault je već sada odlučio objaviti slike i detalje potpuno novog Clija koji će službenu premijeru za javnost imati na salonu u Ženevi početkom ožujka ove godine. Petu generaciju popularnog modela čeka težak zadatak - naslijediti drugi najprodavaniji automobil u Europi (ujedno i najprodavaniji model u svojoj klasi kod nas), no sudeći prema prvim slikama i detaljima, uspjeh ne bi trebao izostati. Revolucija iznutra, evolucija izvana - tako je novi Renault Clio opisao Laurens Van Den Acker zadužen za dizajn. Peta generacija Clija vozi se na novoj, B izvedbi platforme CMF (na koju će biti postavljen i nadolazeći Captur), a već samim pogledom na prednji dio jasno je kako je dio elemenata poput prednjih LED svjetala preuzet s većeg brata Meganea.
Foto: Renault
Dugačak 4,05 metra (kraći za 1,4 cm), širok čak 1,8 metar (širi za punih 7 cm) i visok 1,44 metar (niži za 3 centimetra), novi Clio bit će jedan od najvećih i najprostranijih automobila u svojoj klasi. Ljubiteljima praktičnosti svidjet će se i prtljažnik s obujmom od 391 litru, 26 litara više nego kod četvrte generacije.
Ljubitelji agresivnog dizajna doći će na svoje, budući da izgled R.S. modela više neće biti rezerviran isključivo za R.S. izvedbe. Naime, u ponudi će biti tzv. R.S. Line s kojim će Clio dobiti aerodinamične i atraktivne dodatke, dok ispod poklopca neće nužno kucati motor s preko 200 KS.
Ipak, R.S. Line vezan će se uz jače motore u ponudi. Želite li luksuznu opciju, u ponudi je i elegantna izvedba Initiale Paris.
Najviše novosti ipak ima u interijeru. I dok se četvrtoj generaciji moglo prigovoriti zbog plastičnih elemenata, novi Clio imat će jednu od najkvalitetnijih i najmodernijih unutrašnjosti u klasi. U središnjem dijelu dominira masivni 9,3-inčni zaslon osjetljiv na dodir na kojem je moguće kontrolirati većina funkcija.
Ipak,u Renaultu su odlučili (a mi smo im zahvalni) da se kontrolama klime i postavkama temperature upravlja putem posebnih, novih prekidača smještenih ispod zaslona. "Neki proizvođači napravili su grešku kada su postavke klime i temperature stavili na zaslon osjetljiv na dodir. Uz prekidače tim postavkama možete upravljati i zatvorenih očiju i korisnici s takvim načinom imaju bolje iskustvo, tako da ovo smatramo odličnim rješenjem, izjavio je glavni dizajner Laurens Van Den Acker.
Za ugođaj se brine ambijentalno osvjetljenje koje je dostupno u čak 8 različitih boja, dok je ispred vozača digitalni kokpit koji dolazi u verzijama od 7 ili 10 inča. Vozač pritom može ispred sebe konfigurirati prikaz i elemente koje želi gledati, pa tako uz brzinomjer digitalni kokpit može prikazivati i navigaciju i tako dodatno olakšati vožnju.
Osim kvalitetnijih materijala i atraktivno dizajniranih elemenata, tu su i suvremene tehnologije poput mogućnosti bežičnog punjenja mobitela kao i elektronične ručne kočnice zbog koje se dobilo mjesta u središnjem dijelu, dok zbog novog oblika upravljača vozač ima više mjesta za noge. U svakom slučaju, riječ revolucija stvarno je prikladna kada je unutrašnjost u pitanju!
Iako zasad nisu poznati detalji vezani uz motorizaciju, za pretpostaviti je kako će Clio dobiti novi četverocilindarski 1,3-litreni turbobenzinski motor, zasad predstavljen u Renault Meganeu i Kadjaru, Mercedesu A i B-klase i Nissan Qashqaiju. Najavljena je i tzv. mild hybrid izvedba, a spomenuta nova platforma projektirana je i za prihvat hibridnog i električnog pogona, no te opcije zasigurno nećemo gledati na samom startu prodaje. Kao ulazni benzinac mogao bi biti ponuđen 1,0-litreni trocilindraš, no za takvo što još treba pričekati salon u Ženevi. Boje dizelaša branit će dobro poznati 1,5-litreni dCi, dok će ljubitelji jurnjave u R.S. verziji na raspolaganju imati 1,8-litreni turbomotorom poznat iz Meganea RS koji bi kod Clija ipak trebao razvijati nešto manje KS.
Za sve detalje vezane uz motorizaciju, ali i cijene (još nisu poznate, no za očekivati je kako će biti nešto više u odnosu na još uvijek aktualni model) morat ćemo pričekati salon u Ženevi kada će peta generacija zablistati pod svjetlima reflektora.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....