Downsizing? Ni slučajno, V12 pod poklopcem raspolaže sa 6,75 litara i 460 KS. Štednja? U tvorničkim podacima stoji brojka o prosječnih 14,8 litara, a u službenoj ponudi istaknuta je cijena od 5,561.641 kunu. Rolls-Royce Phantom sve je samo ne priča o skromnosti. Upravo suprotno, riječ je o najduljem, najširem, najraskošnijem i najskupljem serijskom autu na svijetu, koji je na svom proputovanju do novootvorenog salona u Istanbulu kratko svratio i u Zagreb.
Sjajna prilika da se još jednom provozamo u još uvijek aktualnoj sedmoj generaciji Phantoma, prije nego li u studenome engleska marka sa sjedištem u Goodwoodu i vlasnicima u Münchenu (BMW) obustavi proizvodnju uoči dolaska nasljednika u proljeće 2018. Kao i obično kad su u pitanju Rolls-Royce auti, revolucionarnih promjena neće biti, osim aluminijskog podvozja, koje će ubuduće koristiti i Wraith i Ghost i novi Dawn. Nema ni potrebe.
Kao prvo, postojeći model izgleda spektakularno, pogotovo s vratima i blatobranima u tamnoplavoj boji Peacock, a poklopcima motora i prtljažnika te krovom u srebrnoj boji Jubilee. Tajna nije samo u raskošnim proporcijama - 5,84 metra dužine, 1,99 širine i 1,64 visine - nego i u detaljima poput blještave maske hladnjaka dizajnirane po uzoru na antički hram Partenon, mirujućeg središnjeg dijela kotača s inicijalima RR i neizostavne srebrne figurice na vrhu poklopca motora Spirit of Ecstasy, što u drugi plan baca i Audi A8, i BMW serije 7 i Mercedes S-klase.
Kao drugo, bogati vlasnici pod poklopcem ne žele ništa drugo nego V12. Sprijeda uzdužno ugrađeni 6,75-litreni aluminijski motor s izravnim ubrizgavanjem i 48 ventila razvija moćnih 460 KS i poštovanja vrijednih 720 Nm. Sasvim dovoljno da priličnih 2,6 tona tešku limuzinu uz podršku automatskog mjenjača sa 8 stupnjeva prijenosa i pogona na stražnje kotače sa serijskim gumama 285/45 ZR21 katapultira do stotke za svega 5,9 sekundi i na autocesti bez napora dostigne krajnjih 240 km/h. I pritom posrami vlasnike Renault Clija R.S., VW Golfa GTI, Opel Insignije OPC...
Kao treće, udobnije nije moguće putovati. Zahvaljujući priličnih 3,57 metara međuosovinskog razmaka automobil uopće ne poskakuje, a zračni ovjes i mesnate gume lakoćom upijaju čak i neugodne, oštre ležeće policajce na ulicama Zagreba. Pritom u unutrašnjost ne dopire ni buka, pa vozač i putnici mogu uživati u kristalno čistom zvuku serijskog hi-fi audiosustava američkog specijalista Lexicona sa 14 zvučnika.
Kao četvrto, teško da je u automobilu moguće zamisliti više luksuza. Pogotovo straga. Već je sami ulazak na dva odvojena stražnja sjedala spektakularan, s vratima što se otvaraju u suprotnom smjeru od prednjih, a još je raskošnija vožnja u najfinijom kožom presvučenim ventiliranim sjedalima s masažom, humidorom u pretincu za rukavice, hladnjakom za šampanjac ispod sjedala i krovom ukrašenim stotinama optičkih vlakana što podsjećaju na zvjezdano nebo.
Jedino gdje će stručnjaci engleske tvrtke imati posla jest unutrašnjost, jer djeluje kao da ste sjeli u vremenski stroj i vratili se par desetljeća unatrag. Predimenzioniran upravljač izgleda kao da je skinut s jedrilice, poluge mjenjača i žmigavaca preuzete s američkih lađa iz sedamdesetih, a oči bode i obilje drva na instrumentnoj ploči. To je puno bolje riješeno u broj manjem Ghostu iz 2010., a pritom su zadržani i prepoznatljivi detalji, poput ventilacijskih otvora koji se otvaraju povlačenjem kromiranog pipca ili središnjeg instrumenta koji umjesto broja okretaja pokazuje rezervu snage – 0% kad je papučica pritisnuta do poda ili 100 posto u praznom hodu.
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski,V12
Obujam 6749 ccm
Snaga 338 kW/460 KS pri 5350/min
Moment 720 Nm pri 3500/min
Dimenzije 584 x 199 x 164 cm
Osovinski razmak 357 cm
Prtljažnik 400 litara
Masa 2560 kg
Najveća brzina 240 km/h
0-100 km/h 5,9 sekundi
Potrošnja 21,6 l/100 km
Ispuh CO2 347 g/km
Cijena 5,561.641 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....