Ručni ili automatski mjenjač? Odgovor vozača koji koriste automatik u pravilu je identičan: tko jednom proba automatski mjenjač, na ručni se više nikada ne vraća.
Činjenica je to koju rijetko koji vozač može osporiti, posebno ako se radi o premium modelima.
No, što kaže statistika, jesu li ručni mjenjači zaista mrtvi?
Prije dvadeset godina u Njemačkoj je automatik birala tek petina vozača (19,6 posto), a ove godine brojka je narasla na više od dvije trećine (66,4 posto).
Dakle, bez obzira na osobne simpatije, trend je kristalno jasan.
Automatski mjenjači preuzeli su tržište.
Podatke je objavio Deutsche Automobil Treuhandu (DAT), a glasnogovornik kompanije ovako je komentirao rezultate.
‘Ručno mjenjanje brzina više nije popularno. Smanjuje se i broj modela koji se mogu naručiti s ručnim mjenjačem, a trendu pogoduje sve veća elektrifikacija pogona. Ako gledate po segmentima, luksuzna vozila su već sada 100 posto automatizirana, a slično je i među SUV i terenskim vozilima‘.
Udobnost vožnje s automatikom znatno je veća, a zbog sve većih količina, i cijene su postale niže. Iako se do nedavno automatike povezivalo s većom potrošnjom, danas oni u pravilu imaju 7, 8 ili 9 brzina čime je omogućena i ekonomična vožnja.
Preuzimanje tržišta vidljivo je i kroz ponudu njemačkih proizvođača. Volkswagen je prošle godine u Njemačkoj prodao tri četvrtine svih modela s automatskim mjenjačem. U Golfu je taj udio oko 70 posto.
Slična situacija je i u Mercedesu koji ručne mjenjače nudi u kompaktnim vozilima kao što su A-klasa i B-klasa: ‘U bližoj budućnosti više nećemo nuditi ručne mjenjače u našoj gami osobnih automobila, a uz sve veću elektrifikaciju našeg voznog parka, oslanjamo se na automatizirane mjenjače. Oni su budućnost‘ - navodi marka iz Stuttgarta.
Iznimka nije niti BMW koji ručne mjenjače nudi samo u rijetkim modelima.
Udio automatika među novoregistriranim autima bavarske marke u Njemačkoj je 90 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....