Ručni mjenjači (nažalost) izumiru! Situacija je posebno "alarmantna" u SAD-u gdje je, prema pisanju CarBuzza, tek 3 posto novoregistriranih automobila opremljeno ručnim mjenjačem. Taj trend prepoznaju i proizvođači koji sve češće iz svoje ponude izbacuju ručne mjenjače! Tako su u Audiju od iduće godine odlučili izbaciti ručne mjenjače u modelima A4 i A5. U razgovoru za Car&Driver čelni ljudi marke zaduženi za tržište SAD-a izjavili su: "glavni razlog ove odluke je iznimno niska potražnja za ručnim mjenjačem". I dok su u SAD-u vozači oduvijek bili skloni vožnji automatika, izgleda da sličan trend počinje pogađati i Europu.
Naime, Steve Fowler iz Auto Expressa nije baš optimističan kada je u pitanju budućnost ručnih mjenjača na tržištu Velike Britanije. Rezultati pokazuju kako je tamo 2012. godine registrirano 506.720 automobila s automatskim mjenjačem, dok je prošle godine ta brojka narasla na čak 1.016.516 primjeraka. U ukupnoj prodaji na tržištu Velike Britanije brojke izgledaju ovako: 2012. godine 24,7 posto novih automobila imalo je automatski mjenjač, dok se 2017. godine taj postotak penje na čak 37,7 posto! Fowler ističe kako će s povećanjem broja električnih i hibridnih automobila koji koriste automatske mjenjače taj postotak samo rasti. A tome treba pridodati i mnoštvo sigurnosnih sustava koji također dolaze upareni samo s automatskim mjenjačima. Možda ste primijetili da Subaru za novi XV i Forester nudi jedino opciju CVT mjenjača.
Razlog? Njihov sigurnosni sustav Eye Sight dolazi standardno, a uparen je jedino s CVT mjenjačem. Dakle, u budućnosti možemo očekivati kako će automatski mjenjači preplaviti tržište. Za velik broj zaljubljenika u vožnju ručni mjenjač i dalje je omiljena (i jedina) opcija, barem u sportskim automobilima. Neki proizvođači to su prepoznali, pa je tako primjerice Renault nakon Clija RS koji je dolazio isključivo s EDC mjenjačem odlučio ponuditi opciju ručnog mjenjača na novom Meganeu RS.
Još jedan primjer modela koji je namijenjen zaljubljenicima u vožnju je novi Hyundai i30N kojeg se može dobiti isključivo s ručnim mjenjačem. A da potražnje za ovakvim "old school" automobilima još uvijek ima govori činjenica kako je Hyundaijev godišnji plan vezan uz prodaju modela i30N već postignut krajem lipnja. "U prvoj polovici godine rasprodali smo sve primjerke za ovu godinu. Potencijalni kupci morat će pričekati 6 mjeseci za svoje primjerke", istaknuo je Thomas Schemera iz Hyundaija.
Ipak, takvi modeli su iznimke i čini se kako ubrzano idemo prema automatizaciji "šaltanja", ali ubrzo (nažalost) i vožnje. Nas zanima kakvo je vaše viđenje situacije: preferirate li sami mijenjati stupnjeve prijenosa ili smatrate kako je automatski mjenjač kao jedina opcija odlična stvar? Podijelite svoja razmišljanja s nama u komentarima...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....