San o samovozećim vozilima u svakodnevnom prometu koja mogu funkcionirati bez ljudske intervencije sve je bliže realizaciji.
No, dok se sama tehnologija razvija i prolazi kroz tranzicijski period, pojavio se novi problem - neadekvatna cestovna infrastruktura.
U rješavanju tog problema najdalje su otišli Japanci koji su upravo najavili trake na autocesti namijenjene isključivo vozilima s naprednom tehnologijom poluautonomne vožnje.
Kako navodi AsiaNikkei, dio jedne od najprometnijih autocesta u Japanu koja povezuje Tokio i Nagoyu bit će odvojen za samovozeće kamione. Radi se o dionici dugoj sto kilometara, a cilj je da traka bude u funkciji 2024. godine.
Trake za vozila bez vozača bit će opremljene 5G tehnologijom, senzorima i kamerama koje će pratiti stanje na cesti u stvarnom vremenu, a ako se otkriju predmeti ili druge prepreke na cesti, vozila koja se približavaju bit će upozorena da uspore ili se potpuno zaustave.
Iako su u prvom planu samovozeća vozila, izgradnja posebnih traka dio je planova tamošnje Vlade koja se suočava s ozbiljnim nedostatkom vozača.
Hrvatska prilagođava zakon
Prije desetak dana pisali smo o izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu u Hrvatskoj kojima bi se zakonski omogućilo uvođenje autonomnih taksi vozila u svakodnevnu upotrebu. Prema planu na kojem radi Radna skupina Ministarstva prometa - sva autonomna taksi vozila moći će koristiti postojeća taksi stajališta i stajališta koja koriste vozila javnog prijevoza.
Isto tako, kao i ostala taksi vozila moći će koristiti posebno obilježene vozne trake.
Opširnije o nacrtu Zakona pročitajte OVDJE.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....