Životni ciklus baterija električnih automobila važan je faktor za kupce, ali još je važniji za vlasnike gospodarskih vozila koja obično putuju puno više kilometara. Srećom, nove litij-ionske baterije iz Scanije i Northvolta odgovaraju dugovječnosti kamiona s dizelskim motorom s procijenjenim životnim ciklusom koji premašuje granicu od 1,5 milijuna km.
Tvrtka je objavila specifikacije novih prizmatičnih ćelija koje imaju kapacitet od 157 Ah i nominalni napon od 3,6 V. Proizvode se u gigatvornici Northvolt Ett u sjevernoj Švedskoj koristeći električnu energiju bez fosilnih goriva koju generira hidro i energija vjetra.
Kao rezultat toga, ugljični otisak svake ćelije smanjen je na otprilike jednu trećinu. Unutar 2023. Scania će otvoriti novu tvornicu u Södertäljeu u Švedskoj, gdje će se nove ćelije sastavljati u pakete baterija, prikladne za teške električne kamione.
Suradnja između Scanije i Northvolta započela je 2017. godine, a projekt je konačno zaživio ove godine, premašivši početna očekivanja dugovječnosti tijekom validacijskog testiranja.
Prema Scaniji, konvencionalni teški kamioni imaju životni ciklus od 1,5 milijuna km, što znači da bateriju neće trebati mijenjati. Ono što ne znamo je postotak dometa koji će baterija zadržati nakon svih tih kilometara korištenja.
Christian Levin, izvršni direktor Scanije, rekao je: “Kako je započeo razvoj baterijskih ćelija, ciljali smo na visoke performanse, niske operativne troškove i dug životni vijek. Odlučili smo se za uvjet da ćelija omogući 1,5 milijuna kilometara".
"Testovi pokazuju da se ovaj zahtjev može ne samo ispuniti, već i premašiti”. Izvršni direktor je dodao da brend "treba baterije vrhunskih performansi za električne kamione" kako bi zadržao svoj "premium" status u industriji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....