Već na prvi pogled je jasno: dodatnih 27 centimetara lima iza stražnje osovine nije razbilo skladnu liniju novog Leona. Upravo suprotno. Leon ST možemo svrstati među karavane koji uopće ne djeluju kao derivati verzije s peterim vratima, što je dobra pretpostavka za uspjeh na tržištu. No, od treće varijante Leona (uz verziju s peterim vratima u ponudi je i trovratni SC), koja na hrvatsko tržište dolazi početkom ove godine, prvenstveno se očekuje pristojan prostor za prtljagu.
Prema tvorničkim podacima, u osnovnom položaju obujam prtljažnika iznosi 587 litara. Brojka koju nadmašuju samo bliski rođaci, odnosno karavanske verzije VW Golfa i Škode Octavije. Situacija se mijenja nakon obaranja stražnjih naslona, jer Leon ST nudi relativno skromnih 1470 litara, što uz već spomenute rođake lakoćom nadmašuju i karavanske izvedbe Ford Focusa, Toyote Auris, Kije Ceed, Hyundaija i30, pa čak i Opel Astre.
Koliko je povećanje stražnjeg prevjesa utjecalo na vozne osobine Leona pokušali smo otkriti za upravljačem najsnažnijeg dizelaša s oznakom FR, koji iz 2,0-litrenog dizelaša izvlači 184 KS. Sjedi se ugodno nisko, a jedini detalj koji nije u skladu s okolinom je relativno tanak upravljač. Već od samog starta uočljiv je zanimljiv karakter. Ulasci u zavoje su brzi i živahni zahvaljujući progresivnom i preciznom upravljaču, a stražnji multilink ovjes čvrsto drži kotače na asfaltu. Pogotovo s doplatnim gumama 225/40 R18. Pet-šest agresivnijih prolazaka kroz zavoje i poneki ekstremniji manevar nisu dali naslutiti da sjedimo u prvom Leonu pretvorenom u karavan ST.
Usporavanje ritma motor spremno prihvaća. Uvjerljivo vuče i ispod 1500 okretaja, uz burne reakcije pri svakom odlučnijem pritisku na gas. Ručica mjenjača na trenutke zapinje, ali to ne utječe na brzinu izmjena. Puno više može zasmetati središnji oslonac za ruke u kojeg se udara laktom. Peti i šesti stupanj prijenosa relativno su dugi, što povoljno utječe na potrošnju, ali za solidnu putnu brzinu zahvaljujući izdašnom okretnom momentu nije potrebno razvlačiti niže stupnjeve - 380 Nm vozaču je na raspolaganju od 1750 do 3000 okretaja.
Leon ST je stabilan i u zavojima se ponaša neutralno. Osim impozantnih guma i čvrsto podešenog ovjesa, zasluga je to i elektronički upravljanog diferencijala XDS. Dodatnu pomoć pružio je i novi DCC (opcija), kojim se regulira rad amortizera kao i na VW Golfu. U osnovi, FR je krut, ali ne i neudoban. Sasvim sigurno neće biti najprodavanija verzija španjolskog karavana, jer su prihvatljiviji 1,6-litreni dizelski motori sa 90, odnosno 105 KS, pa čak i 2.0 TDI sa 150 KS.
Leon ST 2.0 TDI FR
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Obujam 1968 ccm
Snaga 184 KS 3500-4000/min
Moment 380 Nm pri 1750-3000/min
Dimenzije 453,5 x 182 x 144 cm
Međuosovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 587/1470 litara
Masa 1415 kg
Brzina 228 km/h
0-100 km/h 7,8 sekundi
Potrošnja 4,3 l/100 km
Ispuh CO2 112 g/km
Ostali motori
Benzinci 1.2 TSI (86 i 105 KS), 1.4 TSI (122 i 140 KS),
1.8 TSI (180 KS)
Dizelaši 1.6 TDI (90 i 110 KS), 2.0 TDI (150 i 184 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....