SAD povećava carine na električna vozila iz Kine s 25 posto na 100 posto, priopćila je jučer Bijela kuća, nakon niza oštrih mjera kojima administracija Joea Bidena nastoji ograničiti uvoz iz te zemlje.
Nove carine primjenjivat će se ne samo na električna vozila nego i na baterije i solarne panel, poluvodiče, lučke dizalice i neke medicinske proizvode poput zaštitnih maski.
Bijela kuća tvrdi da su te mjere potrebne jer Kina preplavljuje svjetska tržišta umjetno stvorenim jeftinim izvozom te je Biden reagirao usprkos tome što nastoji stabilizirati odnose s Pekingom, rekla je Lael Brainard, direktorica Nacionalnog gospodarskog vijeća.
U moru reakcija na navedenu odluku, javio se i izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse koji je jasno rekao da se protivi planu Europske unije da nametnu slične uvozne carine na električna vozila iz Kine.
U razgovoru za Automobilwoche, Zipse je rekao:
‘Više od 50 posto svih električnih vozila uvezenih u Europsku uniju proizvode nekineski proizvođači automobila. Primjer koji mi pada na pamet je povoljna i popularna Dacia Spring‘.
Kineski proizvođači automobila imaju tržišni udio u Europi manji od jedan posto, a čelnik BMW-a je uvjeren da Stari kontinent neće biti preplavljen kineskim uvozom.
‘Ovo vrlo jasno pokazuje da ćemo tim carinama sami sebi pucati u nogu. Carine su mutne zaštitne funkcije koje u biti štete nama samima‘, zaključio je Zipse.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....