vjeruje u struju

Šef Polestara: ‘Renault, Mercedes i ostali koji odlažu elektrifikaciju i napredak upasti će u zamku‘

Odbijanje prihvaćanja budućih inovacija i nepovjerenje u tehnologiju električnih pogona za Ingenlatha nije opcija

Thomas Ingenlath, Polestar

 Profimedia

Interes za električnim vozilima među kupcima u Europi snažno opada, ukinute su subvencije na najvećem tržištu poput Njemačke, predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen daje šansu i "drugim pogonskim opcijama" osim struje, a "olabavila" je i najavljena Euro 7 norma za ispušne plinove.

Zato sada sve više auto giganta najavljuje nastavak proizvodnje i razvoja motora s unutarnjim izgaranjem uz istovremeni razvoj strujnih modela, poput Renaulta, Škode, Mercedesa, pa neka kupci odluče što im je bolje.

Međutim, šef Polestara vjeruje da takvi skeptici za električna vozila zanemaruju ogroman potencijal cijele priče. Sada u trenutku kada se čini da je interes za električnim vozilima na prekretnici, Polestar, međutim, prepoznaje jedinstvenu mogućnost koja se pruža pa se postavlja pitanje - je li njihov optimizam opravdan?

image

2023. Polestar 3

Polestar

Podsjetimo, Polestar se u posljednje vrijeme suočava s teškoćama, s obzirom na nezadovoljstvo ulagača, dok je njihova matična kompanija Volvo Cars prestala s financijskom podrškom. No, kineski Geely, krovna korporacija obiju tvrtki, uskočila je s potporom. Unatoč izazovima, Thomas Ingenlath šef Polestara tvrdi da je njegova tvrtka u mnogo boljem stanju nego što se može činiti na prvi pogled.

Globalna prodaja električnih vozila porasla je između 2022. i 2023., ali rast nije bio onakav kakav su mnogi očekivali, niti je zadovoljio globalne proizvođače automobila. Kao odgovor, neki su se odlučili usporiti prijelaz na električna vozila, zadržavajući se duže na vozilima s unutarnjim izgaranjem i hibridima dok čekaju bolje dane za tržište električnih automobila. No, Ingenlath smatra da takav pristup predstavlja "zamku".

"Odbijanje prihvaćanja budućih inovacija i nepovjerenje u tehnologiju električnih pogona, baterijskih inovacija, moderne elektronike i softvera nosi s sobom ogromnu prijetnju i opasnost," izjavio je za The Telegraph. "Ako odugovlačite i pretpostavljate da će kupci čekati na vas, upadate u veliku zamku."

Međutim, Ingenlath nije zabrinut zbog pogrešnih koraka tradicionalnih proizvođača. Tvrdi da Polestar, snažno fokusiran na električna vozila, može iskoristiti prazninu koju ostavljaju konzervativniji proizvođači preplašeni usporavanjem rasta.

image

Polestar koncept, ilustracija

Profimedia

"To predstavlja izvanrednu priliku za Polestar, budući da u segmentu visokih performansi zapravo nema mnogo konkurencije," izjavio je Ingenlath. "Smatram da postoje kupci koji su iznimno otvoreni prema inovacijama i potencijalu električnih pogona, posebice u ovom premium segmentu."

Iako Polestarova ciljana klijentela ima dublje džepove od prosječnog kupca, što ih čini manje osjetljivima na ekonomske promjene, ovaj pristup do sada nije donio isti uspjeh kao s Teslinim glavnim proizvodima. Dok je Tesla s modelom Y dominirao tržištem 2023., Polestar je bio primoran revidirati svoje prognoze zbog izazova u ostvarivanju ciljanih prodajnih brojki.

Proizvodnja ostaje ključna briga za Polestar. Početna proizvodnja u Kini ubrzala je isporuku, ali je tvrtku izložila riziku zbog potencijalnih regulativa u Europi i SAD-u koje bi mogle otežati poziciju vozila proizvedenih u Aziji.

S proizvodnjom koja se širi u Koreju i započinje u SAD-u, te prilikom da nadmaši konkurenciju koja oklijeva, Polestar gleda u budućnost optimistično. Nedavno osiguranje milijarde dolara financiranja od banaka može biti ključno za potvrdu Ingenlathovog optimizma.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 13:35