BMW Group Classic često nas iznenadi prisjetivši se nekog posebnog modela iz povijesti bavarskog proizvođača, a nedavno je to učinio Compact izvedbom M3 iz generacije E36.
No na tržištima poput SAD nikad nije zaživio. Razlog tomu je što segment malenih kompaktnih automobila nije bio popularan u zemlji, a 140 KS (103 kW) koje je 318ti proizvodio nisu bili impresivni, čak ni za devedesete godine. U Europi, Compact je predstavljen kao 323ti, s 2,5-litrenim rednim šestcilindrašem od 170 KS (125 kW) što je bila prava mjera.
Uskoro je BMW-ov M odjel vidio potencijal malenog kompakta, te je 1996. godine u jednog ugradio 3,2-litreni S50B32, s dvostrukim VANOS sustavom promjenjivog razvoda. Rezultat je bio 320 KS (236 kW) isporučivane na stražnje kotače i olakšan stražnji kraje – recept za dobru zabavu.
Osim dodatne snage, tretman je uključivao i unutrašnjost. Ugrađena su jednodijelna sportska sjedala od karbonskih vlakana, a obruč volana, mjenjač i ručna kočnica presvučeni su u Alcantaru. Umjesto dvostrukih ispušnih cijevi na jednoj strani, M izvedba dodala je još dva izlaza na drugu stranu.
E36 M3 Compact imao je čak 150 kilograma manje od Coupe izvedbe, a bio je i 23 centimetara kraći, što ga je učinilo spretnijim u zavojima. Nažalost, M3 Compact nikada nije dobio zeleno svjetlo za proizvodnu traku. Svejedno, lijepo je vidjeti kako prototip nije uništen, jer iz nekog razloga predstavlja maleni dio povijesti bavarskog proizvođača.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....