Škoda je jučer u Tel Avivu pred 500 novinara iz cijelog svijeta predstavila Scalu. Riječ je o iznimno važnom modelu za češkog proizvođača; Scala naime mijenja Rapid, a po svom obliku predstavlja klasični kompaktni automobil koji će konkurirati modelima poput Forda Focusa, VW Golfa, Peugeota 308 i ostatka društva. Neki su je nakon prvih slika već prozvali i Audijem A3 Sportback po pristupačnijoj cijeni.
Foto: Škoda
Krenimo od vanjskog dizajna - Scala je dizajnirana po uzoru na konceptni Vision RS koji je nedavno predstavljen u Parizu. Moramo pohvaliti dizajnere, budući da je velik dio elemenata preuzet sa spomenutog koncepta. Već po prvim slikama jasno je kako će Scala predstavljati opasnog konkurenta u segmentu kompaktnih automobila. Atraktivno dizajnirana prednja LED svjetla, masivna maska (neki ju već uspoređuju s maskama na BMW modelima) i stražnje staklo koje se proteže do horizontalnih LED svjetala straga između kojih se nalazi i kromirani natpis Škoda Scali će garantirati poglede na cesti.
Osim atraktivnim dizajnom, Scala će potencijalne kupce privući i zbog svoje praktičnosti. Tako prtljažnik iznosi 467 litara, dok se sklapanjem stražnjih sjedala dobiva kapacitet od 1410 litara. Scala koristi Volkswagenovu MQB AO platformu na kojoj se vozi i Polo, no od Pola je znatno veća. Naime, broji 4,36 m u dužinu (za primjer možemo uzeti Golf sa 4,25 m) i 1,79 m u širinu.
Pogled u unutrašnjost otkriva dva digitalna zaslona - opcijski 10,25-inčni digitalni zaslon poznat iz Volkswagenovih modela. Ovisno o razini opreme, u sredini stoji zaslon veličine od 6,5 do 9 inča uparen s trećom generacijom MIB infotainment sustava. Za potpuni ugođaj nudi se i ambijentalno osvjetljenje, doduše samo u dvije boje...
Što se motorizacije tiče, Scala će se nuditi sa 1,0-litrenim TSI trocilindrašem u verzijama snage 95 i 115 KS, dok vrh ponude čini 1,5-litreni TSI sa 150 KS. Za ljubitelje dizela tu je 1,6-litreni TDI od 115 KS, a moguće će biti naručiti i verziju pogonjenu prirodnim plinom (1.0 G-Tec s 90 KS). Na naše tržište dolazi u svibnju, a cijene zasad nisu poznate.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....