pokazalo istraživanje

Skup i dugotrajan popravak: Ako razbijete električni auto problemi se tek počinju gomilati

Cijena popravka, njegovo trajanje i nedostatak zamjenskih dijelova veliki su problem za vlasnike, ali i za osiguravatelje

Oštečen lektrični auto, ilustracija

 Youtube screenshot

Električni automobili su u principu mnogo jeftiniji i jednostavniji za redovito održavanje, no ako se dogodi teža prometna nesreća vlasnici su u problemima, jer su popravci u principu mnogo kompliciraniji i skuplji. Istraživanje tvrtke Mitchell u SAD-u je pokazalo, da su popravci električnih automobila nakon nesreće u prosjeku 963 dolara skuplji od popravaka automobila s benzinskim i dizelskim motorima.

image

Popravak električnog auta, ilustracija

Profimedia

U Kanadi je ta razlika još veća - 1328 dolara. Prosječni popravak na Tesli čak je 1600 dolara skuplji od prosjeka svih automobila s motorima na unutarnje izgaranje. Marke kao što su Polestar, Rivian i Lucid još su skuplje: ovdje je račun u servisu u prosjeku skuplji više od 2500 dolara.

Vlasnicima sve ovo neće biti veliki problem ako je automobil kasko osiguran ili ako nisu sami skrivili nesreću, no oni koji nemaju kasko mogu se naći u velikim problemima jer su neki popravci neslućeno skupi, pogotovo ako je u sudaru oštećena neka komponenta pogona ili baterije. Dodatni problem je i činjenica da za električne automobile ima mnogo manje zamjenskih dijelova te se za popravke uglavnom moraju koristiti mnogo skuplji originalni dijelovi.

I trajanje samog popravka može biti vrlo dugo. Naime, neki proizvođači propisuju da u slučaju jačeg sudara električni auto mora neko vrijeme biti u karanteni kako bi se osiguralo da tijekom popravka ne dođe do požara baterije.

image

Baterija, ilustracija

Volvo

Opći trend da je popravak štete nastale u nesreći na električnim automobilima znatno skuplji nego na automobilima s benzinskim i dizelskim motorima potvrđuje i studija Općeg udruženja njemačkih osiguranja (GDV).

Sukladno tome, troškovi popravka za električne automobile su čak 30 do 35 posto veći od onih za usporedive automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem. Njemački osiguravatelji ističu činjenicu da se, kada se električni automobili ozbiljnije oštete u nesreći, često mijenja cijela baterija umjesto jeftinije zamjene pojedinih komponenti.

Dio dodatnih troškova osiguravatelja, tvrdi GDV, proizlazi i iz nedostatka iskustva s novom tehnologijom. Oni ističu da oštećeni električni automobili koji su sudjelovali u nesrećama često završe u uronjeni u "sigurnosne vodene kupke" zbog "prevelikog opreza". Čak i kod manjih požara auti se uranjaju u vodu što dovodi do totalne štete koja se možda mogla izbjeći.

image

Električni auto, ilustracija

Profimedia

GDV ima i jednu dobru vijest: kada je riječ o osiguranju od automobilske odgovornosti, električni automobili u prosjeku znatno rjeđe uzrokuju prometne nezgode. Ovdje je njihov udio pet do deset posto manji. Smatra se da je to uzrok pažljivijeg stila vožnje vozača električnih automobila koji često voze vrlo nježno kako bi imali što veći doseg.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 15:36