Karta za devet eura za javni prijevoz koju je svojim građanima ponudila njemačka Vlada pokazala se kao neučinkovita i preskupa mjera.
Prema studiji koju su upravo objavili Münchenski institut ifo, Sveučilište Friedrich Alexander (FAU) Erlangen-Nürnberg i Sveučilište u Salzburgu, karta nije imala nikakvog učinka, automobilski promet jedva da se smanjio, a vlakovi su puno češće kasnili, posebice u regionalnom prometu.
"Ulaznica od 9 eura koštala je saveznu vladu 2,5 milijarde eura i samo je neznatno smanjila automobilski promet", rekla je Sarah Necker, voditeljica Ludwig Erhard ifo Centra za socijalno tržišno gospodarstvo u Fürthu.
Akcijska ponuda smanjila je samo automobilski promet za četiri do pet posto.
"Bila je to skupa i neučinkovita mjera zaštite klime", rekla je Necker.
Prema studiji, gotovo 430.000 ljudi više se dnevno vozilo vlakom zahvaljujući karti od 9 eura, navodi Tagesschau.
"Putovanja vlakom su također povećana, posebno vikendom, a to pokazuje da su ljudi koristili kartu od 9 eura za dodatne aktivnosti u slobodno vrijeme."
To je utjecalo i na točnost vlakova
"Budući da su vlakovi bili prometniji, kasnili su 30 posto češće. Prijevozničke tvrtke nisu bile spremne na gužvu u javnom prijevozu. To je prvenstveno pogodilo regionalni promet, ali posredno i međugradske vlakove", navode autori studije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....