Europsko tržište novih automobila u veljači je doživjelo novi pad. Prema podacima Jato Dynamicsa, prošloga je mjeseca registrirano 1,063.264 novih automobila što je sedam posto manje u odnosu na isti mjesec lani.
Uz siječanjski pad od 7,4 posto i najgoru veljaču još od 2015., Europa bilježi najlošiji start godine nakon 2013. Proizvođači već sada vidaju rane i zbrajaju minuse, no prava šteta uzrokovana korona virusom tek slijedi.
Iz koje god perspektive promatramo, pozitivnu stranu u 2020. teško je pronaći.
Pet najvećih tržišta je u 'crvenom' (Velika Britanija -6%, Italija, Francuska i Španjolska -7%, Njemačka -9% ), a slično je među najprodavanijim markama (VW -8%, Peugeot -4%, Renault -6%, Mercedes -3%, Ford -20%). Među 'živima' su Toyota s plusom od 11 posto, Kia s devet, BMW četiri te Seat s osam posto.
Gledano po modelima, značajna promjena dogodila se na vrhu. Najprodavaniji automobil u Europi sada je Renault Clio (24.914 registracija) koji je u fotofinišu svrgnuo dosadašnjeg kralja VW Golf (24.735).
Rezultat je doduše očekivan iz jednostavnog razloga: u Volkswagenovim pogonima nastala je svojevrsna rupa budući da se proizvodnja prilagođavala osmoj generaciji dok je nova generacija Clija u prodajnim salonima već pola godine.
Među deset najprodavanijih u Europi još su Peugeot 208, Opel Corsa, Fiat Panda, Ford Focus, Citroen C3, VW Polo, Škoda Octavia i Toyota Yaris. Zanimljivo, u Top 10 više nema niti jednog SUV modela.
U Hrvatskoj štete nije bilo, barem za sada. U prva dva mjeseca registrirano je 7305 novih automobila što je 207 više nego u istom razdoblju 2019.
Najprodavanija marka je Volkswagen sa 1223 registracije ispred Škode (1121), Renaulta (468), Dacije (415) i Hyundaija (405).
Najpopularniji modeli su Škoda Octavia (593), Fiat 500 (254), VW T-Cross i Golf (241, 236) te Dacia Sandero (217).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....