NOVI VOĐA MITSUBISHIJA

SMJENA UNUTAR GRUPE: Carlos Ghosn, poznat pod nazivom "Le Cost Killer", iz Nissana prelazi u Mitsubishi

Dosadašnji glavni izvršni direktor Nissana odluku je donio svojevoljno, a glavni motiv mu je povećati konkurentnost Mitsubishija i uspješno se natjecati s ostatkom konkurencije u ponudi novih tehnologija
 REUTERS

Carlos Ghosn, dugogodišnji glavni izvršni direktor Nissana koji je između ostalog spasio kompaniju od bankrota, odstupa sa svoje pozicije. Ghosn se Nissanu pridružio 1999. godine, a došao je iz Renaulta koji je tada kupio kontrolni paket dionica), a dvije godine kasnije postao je glavni izvršni direktor. Iz Nissana su potvrdili njegovu odluku u službenom obraćanju. Naslijedit će ga Hiroto Saikawo, također iskusni zaposlenik koji je u kompaniji već 40 godina.

Razlog odstupanja je, kako sam Ghosn kaže, fokusiranje na Mitsubishi. Dakle, Ghosn će i dalje biti zadužen za mnoge stvari u sklopu Renault-Nissan grupe (i dalje drži čelnu poziciju u grupaciji), ali će se najviše baviti Mitsubishijem. Poznat pod nazivom "Le Cost Killer", odnosno "ubojica troškova", uspio je Nissan vratiti na stazu uspjeha nakon godina gubitaka i minusa. Novi izazov bit će mu Mitsubishi, koji je Renault-Nissan grupa preuzela prošle godine te tako omogućila Ghosnu dolazak na ovu poziciju koju je želio već neko vrijeme.

Pretpostavlja se da će svojim efikasnim metodama pokušati povećati konkurentnost Mitsubishija i uspješno se natjecati u s ostatkom konkurencije u ponudi novih tehnologija poput električnih automobila i autonomne vožnje. Kako sam naglašava, ključ je vratiti povjerenje kupaca, dok će se uštede u troškovima bazirati na sinergiji tehnologije unutar grupacije. Treba pritom naglasiti kako će Ghosn osim pozicije izvršnog direktora Nissana i dalje obnašati istu dužnost u Renaultu, i dalje će biti izvršni direktor cijele grupacije, dok će u Nissanu, iako neće više biti izvršni direktor, i dalje imati značajnu ulogu i mogućnost utjecaja. Dakle, svakako ga čeka gomila posla a mnogi se već sada pitaju hoće li moći uspješno obavljati sve dužnosti. Kao krajnji cilj naglasio je profitabilnost svih marki u grupaciji, a hoće li mu to uspjeti vidjet ćemo u narednih nekoliko godina.

IZVOR: Bloomberg, Automotive News Europe

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 06:51