KULTNA LIMUZINA

Spektakularna utrka ubrzanja: Pogledajte duel svih generacija BMW M5

Utrka je pokazala da slabije i starije ne mora značiti i sporije

Sve generacije BMW-a M5

 CarWow/Youtube/screenshot

BMW M5 je jedna od najpoznatijih i najlegendarnijih sportskih limuzina u povijesti. Automobil postoji već 39 godina, a tijekom toga se izmijenilo čak šest generacija koje je Carwow usporedio na trkaćoj stazi u nizu utrka ubrzanja.

Prvi BMW M5 je proizveden 1984. godine, a imao 286 KS i interni naziv modela E28. Nakon njega su redom uslijedile generacije E34, E39, E60, F10 i F90. U 39 godina je snaga višestruko porasla pa aktualni model u razvija čak 626 KS u najsnažnijoj Competition varijanti.

Svi modeli imaju stražnji pogon, izuzev posljednje generacije.

Carwow ovoga puta nije napravio masovnu utrku u kojoj bi se svi M5 utrkivali odjednom već je odrađeno nekoliko nokaut utrka u kojoj bi se samo dva automobila utrkivala istovremeno, a pobjednik bi prelazio na utrku sa sljedećim novijim konkurentom.

U prvom M5 dvoboju E28 (286 KS) se suočio s E34 (315 KS). U drag utrci, E34 je odmah izbio u vodstvo nastavio tako sve do kraja, završavajući nekoliko duljina automobila ispred starijeg modela.

Utrka s letećim startom je dala isti rezultat, i prilično je impresivno vidjeti koliki je skok u performansama bio u samo jednoj generaciji, unatoč relativno malom rastu snage. Sljedeći par bio je pobjednički E34 protiv E39 (400 KS).

Ova je utrka bila tjesnija prilikom starta ali velika prednost u snazi E39 omogućila da pobjegne s lakoćom u nastavku. Isto se dogodilo i u drugoj utrci ubrzanja, ali u utrci s letećim startom automobili su bili gotovo izjednačeni do cilja, na kojem je E34 završio nekoliko duljina automobila iza E39.

Sljedeći je bio E39 protiv E60 (507 KS). S dva dodatna cilindra i više od 100 dodatnih KS, nije teško pogoditi koji je model pobijedio u ovim utrkama. Nije iznenađujuće, E60 je ostavio E39 daleko iza sebe. Neizvjesniji par bio je E60 protiv F10 (575 KS). F10 je trebao imati prednost na papiru, ali vjerovali ili ne, E60 je zapravo imao prednost od početka do kraja.

S boljim startom za noviji model u drugoj utrci, rezultat je bio obrnut, a u trećoj je utrci pobijedio E60 zbog slomljene pogonske osovine na F10.

Zbog toga je konačni obračun neočekivano bio između E60 i F90 (626 KS). Sa skoro 120 KS i dva pogonska kotača više, F90 je ostavio E60 u prašini, završivši više od 10 duljina automobila ispred E60.

Ovaj se rezultat ponovio u drugoj drag race i u utrci s letećim startom, čak i kad je F90 bio u načinu rada sa samo stražnjim pogonom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 15:06