ELEKTRIČNI AUTO

STIGAO ELECTA NEVO Jedini auto koji mogu voziti i 16-godišnjaci

Električni dvosjed koji se prodaje za 100.100 kuna je četverocikl koji se može voziti sa A1 kategorijom
 Željko Puhovski/CROPIX

Vozite li klasični benzinski automobil s prosječnom potrošnjom od 8 l/100 km, a godišnje prelazite većini vozača uobičajenih 15.000, računajte s tim da ćete na gorivo u 12 mjeseci potrošiti nešto manje od 13.000 kuna. Barem prema važećim cijenama na benzinskim crpkama. Imate li nešto više sreće i vozite dizelaša s dvije litre nižom prosječnom potrošnjom (6 l/100 km), spomenuti će izdatak iznositi osjetno manjih 8900 kuna. No, sve je to ništa u odnosu na Electa Nevo, pokretan elektromotorom od 10 kW, koji istu udaljenost prevaljuje za samo 1260 kuna!

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Mališan kineske proizvodnje na prvi je pogled najlakše usporediti sa Smartom, no strogo tehnički gledano, riječ je o četverociklu, a ne automobilu. U praksi to znači da upravljati njime mogu punoljetne osobe s vozačkom dozvolom B kategorije, ali i 16-godišnji vozači s A1 kategorije, inače rezerviranom za motocikle do 125 cm3 obujma i snage do 11 kW. To znači da su i troškovi tehničkog pregleda, registracije, osiguranja..., kod Neva također donose hvalevrijednu uštedu. No, sve ostalo ovdje je baš kao u pravom malom automobilu s dva sjedala.

Dug nešto manje od 290 cm, i s tek 750 kg mase, Nevo je idealan za probijanje kroz gradsku gužvu i parkiranje na skučenim mjestima. Vozi na 13-colnim alu- kotačima, ovjes mu se ne razlikuje od većine rješenja na modernim automobilima, a zaustavlja se kombinacijom disk i bubanj kočnica. Električni podizači, maglenke, grijanje, servo, daljinsko centralno, radio CD..., se podrazumijevaju serijski, a kao opcije su dostupni klima, ABS i litij-ionske baterije. Postojeće, sa 120 Ah, mogu se potpuno (od 20 do 100 posto) puniti najmanje 800 puta (u prosjeku 40.000 km), nakon čega im kapacitet počinje opadati, a djelomično (od 50 do 100 posto) više od 1600 puta.

Najveća brzina od 70 km/h dovoljna je za odlazak na posao i natrag, a uz sustav rekuperacije kočione energije, isto vrijedi i za maksimalni doseg od 130 km. Jamstvo iznosi dvije godine na karoseriju i kontroler te jednu na akumulatore i elektromotor. Electa Nevo se puni na bilo kojoj monofaznoj utičnici izmjenične struje od 220V/16A, i to bez ikakvog dodatnog pretvarala. No, budući da Hrvatska ne obiluje punionicama za električne automobile, pa će budući vlasnici do izgradnje koliko-toliko pristojno mreže (trenutno se i one postojeće i one čija je gradnja najavljena zapravo mogu nabrojati na prste) biti primorati svoje Electa modele puniti na kućnim utičnicama. Ako imate garažu ili dvorište, to neće biti problem, no u stanu bi mogao biti. Ali s obzirom na ukupnu uštedu, kao i nabavnu cijenu od 13.000 eura odnosno 101.100 kuna, možda se isplati pokušati čak i uz to. Na koncu, ako je netko pomislio da bi se pri kupnji Neva mogao ogrebati i za najavljeni državni poticaj za kupnju elektroauta, moramo ga razočarati: spomenuti se propis odnosi samo na automobile M1 i N1 kategorije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 12:55