Lotus Eletre, potpuno električni SUV, zajedno s hiperautomobilom Evijom ili nadolazećim malim sportskim EV-om koji se razvija u suradnji s Alpineom, dokaz je da Lotus ima velike električne planove. Naime, Eletre je samo jedan od tri "lifestyle EV-a" koje će Lotus otkriti tijekom nekoliko sljedećih godina.
Vodeći SUV, prethodno kodno nazvan Type 132, trebao bi koštati oko 683.000 kuna nakon što debitira 2024. godine. Ako vam hrpa električnih obiteljskih automobila ne zvuči kao nešto što bi se pronašlo u Lotusovom asortimanu, proizvođač ne planira napustiti tržište sportskih automobila. No ipak, opće je poznato da SUV-ovi postaju sve popularniji, a Lotus treba prijeći u tržište kako bi preživio.
Osim električnog pogona, ime "Eletre" je mađarsko i znači "oživljava" te predstavlja "ponovno rođenje" Lotusa. Za početak, to će biti prvi Lotus koji će se proizvoditi u Kini, u novoj tvornici u Wuhanu. I dok to nije prvi Lotus s četiri sjedala, to je prvi Lotus s četiri vrata koji nije modificirana verzija postojećeg automobila, poput Lotusa Carltona iz 1990-ih.
Prema Lotusovim standardima, malo je reći da je ovo ogroman automobil. Za 179 mm je duži od Porschea Cayennea, dugačak je 510 cm i visok 163 cm, a međuosovinski razmak proteže se na 302 cm. No svejedno, proporcije su oblikovane kako bi vam dale do znanja da je riječ o sportskom crossoveru po uzoru na Ferrari Purosangue.
Kratka hauba i položaj kabine naprijed omogućen EV arhitekturom daje suptilan nagovještaj da se Eletre od karbonskih vlakana i aluminija razlikuje od uobičajenih luksuznih SUV-ova. Govoreći o protoku zraka, jedna od najzanimljivijih značajki dizajna je spojler na stražnjem dijelu krova koji je podijeljen na dvije polovice nalik krilima, kako bi Eletreov skočni lidarski senzor na krovu imao jasan pogled na cestu kada aktivirate njegovu autonomnu tehnologiju.
Ostale moderne značajke koje nismo navikli vidjeti uključuju retrovizore s kamerom, standardni zračni ovjes i opcijski dostupno upravljanje stražnjom osovinom. Tu su i aktivne šipke protiv prevrtanja i aktivni diferencijal s ograničenim proklizavanjem. Platforma je potpuno nova arhitektura s mogućnošću punjenja od 800 V koja obećava punu bateriju za 18 minuta. Lotus nije otkrio sve pojedinosti o postavci pogona s dva elektromotora, ali tvrdi da će baterija biti veća od 100 kWh i da bi trebala isporučiti domet od 600 km.
Brojke o snazi također su malo nejasne još u ovom trenutku, ali Lotus navodi da će početna verzija dobiti 600 KS, sprint od 0 do 100 km/h za manje od 3,0 sekunde i maksimalnu brzinu od 257 km/h. Također je poznato da će SUV biti dostupan u još dvije izvedbe snage, a glasine sugeriraju da će najsnažnija isporučivati oko 700 KS. Nije poznato koliko je Eletre težak, no budući da je riječ o Lotusu, očekujemo da će biti lakši od prosjeka klase.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....