projekt rebellion

Što s potrošenim baterijama električnih auta? Eko recikliranje ili druga primjena, no još smo daleko od toga

Tvrdi se da obnova baterija iz električnih automobila može omogućiti da one traju još deset godina u drugim primjenama

Recikliranje auto baterija, ilustracija

 Profimedia

Sveučilište u Ujedinjenom Kraljevstvu dobilo je zadatak istražiti "drugi život" baterije električnih automobila kako bi se smanjio ogroman utjecaj na okoliš postojećih tehnika zbrinjavanja. Sveučilište Nottingham Trent dio je šireg istraživačkog projekta vrijednog 4,5 milijuna funti (5 milijuna eura) za uspostavljanje procesa recikliranja ili ponovne uporabe baterija za EV-ove.

To bi moglo spriječiti slanje do devet milijuna tona na odlagalište svake godine kada vozila postanu uobičajena pojava na cestama. Donacija od 582.000 funti (657.000 eura) dodijeljena je sveučilišnom Centru za napredni dizajn i proizvodni inženjering kao dio europskog projekta "Rebellion" za razumijevanje učinkovitijih načina za ponovnu upotrebu ili recikliranje baterija za EV-ove.

Sveučilište kaže da kada kapacitet litij-ionske baterije padne ispod 75 posto, često se smatra da više ne odgovara namjeni u putničkim vozilima, što znači da baterije treba zamijeniti ili odbaciti. Tvrdi se da njihova obnova može omogućiti da ove baterije traju još deset godina u drugim primjenama.

image

Recikliranje auto baterija, ilustracija

Profimedia

Međutim, istraživanja pokazuju da se većina baterija trenutno šalje na odlagalište ili spaljuje, a oboje ima ogroman štetan utjecaj na okoliš. Procjenjuje se da se samo 5 posto litij-iona iz baterija električnih vozila trenutno uklanja tijekom procesa recikliranja kako bi se moglo koristiti drugdje.

To znači da postoji ogromno rasipanje resursa litija, koji su danas u velikoj potražnji. "Budući da su primjeri električnih vozila ‘prve generacije‘ s najvećom kilometražom prodani prije deset godina već došli do kraja životnog vijeka, postoji očajnička potreba da se pronađe alternativno rješenje za zbrinjavanje - ili prenamjenu - njihovih paketa baterija", kažu sa sveučilišta.

Profesor Daizhong Su, voditelj ADMEC-a, rekao je: "S povećanom količinom baterija za električna vozila koja se približavaju kraju svog životnog vijeka, imperativ je da postoji brz i precizan način za predviđanje budućeg vijeka trajanja baterije kako bi se maksimizirale primjene "drugog životnog vijeka".

"Recikliranje je ekološki najprihvatljiviji način rješavanja baterija nakon njihovog drugog vijeka i ima potencijal pretvoriti ih u veliki ekonomski resurs u Europi, s vrijednošću do 23 milijarde funti godišnje, jer sirovine koje sadrže mogu koristiti za daljnju proizvodnju".

"Veselimo se suradnji s našim partnerima kako bismo pomogli u stvaranju održivih rješenja za mnoge buduće izazove industrije električnih vozila".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 23:16