Jedan od najpouzdanijih načina za mjerenje popularnosti jest Google pretraživanja putem Google trendova. Specijalizirani britanski portal Compare the Market iskoristio je podatke "guglanja" automobilskih marki te izradio studiju popularnosti.
Pomoću podataka s Google Trendova istražili su promjene u popularnosti automobilskih marki u svijetu u posljednjih 10 godina, uspoređujući podatke iz 2010. s podacima iz 2020. godine. Prema studiji, pet marki automobila kojima je drastično pala popularnost od 2010. godine do danas su Fiat, Citroen, Vauxhall (Opel u Europi), Mitsubishi i Ferrari.
No, iako pad interesa za ostale marke s ove liste ne iznenađuju previše, "u oči bode" pad popularnosti Ferrarija.
Talijanska marka pokazala je, naime, u Googleovom pretraživanju pad globalnog pretraživanja od 35,3 posto u razdoblju od deset godina, što je iznenađujuće jer je Ferrari od početka svog postojanja epitom sportskog automobila i moćan brend koji je u tom razdoblju pokazao puno novih modela od kojih većini cijena nakon izlaska iz salona - raste.
No pitanje glasi: gubi li Maranello kontakt s automobilskim obožavateljima širom svijeta usred naglog porasta elektrifikacije i prestaje li biti predmetom obožavanja među mlađim generacijama koje ni inače ne zanimaju automobili? Doista, postaje li Ferrari samo ekskluzivna marka za sve uži krug dobro potkoženih obožavatelja starijih generacije koje ne "guglaju" već nazovu i kupuju?
Čini se da to sada na umu imaju i u Ferrariju, čijem novom šefu i vršitelju dužnosti predsjednika Johnu Elkannu koji osjeća "novo doba", više ne odgovara tolika razina "ekskluzivnosti" pa smo tako prošle godine dočekali manji, elegantni GT Coupe Romu kao prvi model na novoj platformi.
No, model koji bi mogao promijeniti percepciju marke Ferrari kod mlađih generacija kupaca, bez obzira na to što je takav potez prema tradicionalistima prava travestija, jest SUV model Purosangue baziran na platformi Rome koji na tržište stiže 2023. godine.
Može li Ferrari na koncu, ipak ojačati privlačnost marke na globalnom tržištu gladnom SUV modela koje je k tome već snažno prožeto elektrifikacijom (prema portalu Compare the Market najveću popularnost u proteklih deset godina doživljava Tesla Motors s rastom od čak 1262 posto) ostaje za vidjeti.
Možda je putokaz najveći konkurent Lamborghini pod paskom Volkswagenovog vodstva čija je popularnost u posljednjih 10 godina porasla za 24,8 posto, između ostalog zahvaljujući SUV modelu Urus te proizvodnji Gallarda i Huracana u desetinama tisuća primjeraka. Podsjetimo se, desetljeće ranije Porsche je spasio upravo SUV Cayenne. Pred Ferrarijem, a i kupcima je definitivno zanimljivo razdoblje...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....