STEZANJE REMENA

Što se događa u Stellantisu? Prodaje se legendarna talijanska marka

Kultna talijanska marka već dugo nije imala previše uspješan model i čini se da je postala teret Stellantisu

Maserati Greceale

 CROPIX

Upravljanje s 14 marki proizvođača automobila za Stellantis je težak posao. Ubrzo nakon objavljivanja razočaravajućih financijskih i prodajnih rezultata za prvu polovicu godine, izvršni direktor Carlos Tavares rekao je da će neprofitabilne marke biti ukinute, a nagađa se da je pritom prvenstveno mislio na Lanciu, DS Automobiles i Chrysler. Osim mogućnosti ukidanja marki automobila koji ne zarađuju (dovoljno) novca, Stellantis bi se mogao pokušati riješiti i drugih marki.

Čini se da je Maserati u najboljoj poziciji za dobivanje novog vlasnika.

image

Maserati Grecale

Maserati već dugo vremena nije imao previše uspješan model i čini se da je marka teret Stellantisu, jer za razliku od drugih marki, teško je mogu uklopiti u svoju ponudu i dijeliti platforme i pogone s, recimo, Opelom ili Fiatom. Nagađalo se da će Maserati, poput Alfe, krenuti "električnim putem" no Stellantisu svakako ne treba još jedna marka poput Alfe, kad ni su njom, očito, ne znaju što bi radili.

image

Maserati Greceale

CROPIX

Plan za prodaju Maseratija nije samo nagađanje jer postoji stvarna izjava dužnosnika Stellantisa. Glavna financijska direktorica Natalie Knight priznala je da bi moglo doći vrijeme kada će se Maserati moći otići. Njezine su točne riječi bile: "Mogao bi doći neki trenutak u budućnosti kada bismo pogledali koji je najbolji dom za Maserati."

Ova izjava dolazi nedugo nakon slabih prodajnih rezultata Maseratija u prvoj polovici ove godine. Do kraja lipnja je problematična talijanska marka prodala 6500 automobila, što je pad od više od 50 posto u usporedbi s prvom polovicom 2023. kada je isporučeno 15.300 vozila. maserati je s ovim prodajnim brojkama sada pao čak i iza Ferrarija koji u pravilu prodaje višestruko skuplje aute.

image

Maserati Greceale

CROPIX

Tvrtka s logotipom trozupca iza sebe ima vrlo tešku povijest, a od kada je osnovana 1914. godine promijenila je mnogo vlasnika. Prvi ih je preuzeo talijanski industrijalac Adolfo Orsi 1937. godine, a nakon toga su tvrtku kontrolirali redom Citroën, de Tomaso, Chrysler, Fiat i Ferrari, da bi se na kraju vratila u ruke Fiata s kojim je prešla u Stellantis 2021. godine.

image

Maserati Greceale

CROPIX

Automotive News Europe izvještava da budućnost Maseratija izgleda sumorno u smislu lansiranja novih proizvoda. Osim električnog MC20 koji dolazi sljedeće godine, drugi novi modeli vjerojatno neće biti predstavljeni do 2027. godine. Nedavno predstavljeni električni Folgore vjerojatno neće znatno utjecati na prodajne rezultate s obzirom na to da se radi o električnom superautomobilu s visokom cijenom.

image

Maserati GranCabrio Folgore

Pronalaženje novog doma za Maserati neće biti lako s obzirom na dosadašnje rezultate tvrtke. Muči se otkad pamtimo, pa nismo sigurni da će se kupci "trgati" da kupce tvrtku sa sjedištem u Modeni ako im se ukaže prilika.

Možda bi Ferrari mogao opet pokušati?

Ferrariju, koji je imao potpunu kontrolu nad Maseratijem između 1999. i 2005., ide bolje nego ikad, pa bi mogao biti u poziciji da pomladi svog bivšeg rivala i saveznika i možda ga pretvori u marku koja bi masovnije i malo jeftinije prodavala modele s Ferrarijevom tehnologijom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 17:59