sintetička goriva

Što znači da je predsjednica Europske komisije podigla palac gore za benzince i dizelaše u EU nakon 2035.

"Moramo stvoriti predvidljivost za investitore, proizvođače i naravno za kupce i tehnološki neutralan pristup", rekla je

Ursula von der Leyen, ilustracija

 AFP

Krajem srpnja definitivno se ukazala se slamka spasa za motore s unutarnjim izgaranjem u EU nakon 2035. u vidu izjave predsjednice Europske komisije Ursule von der Leyen, gdje je ona u svojoj prvoj konferenciji za novinare, nakon što je ponovo izabrana za predsjednicu Izvršnog odbora EU, prekinula neizvjesnost i rekla kako i u budućnosti računa da će sintetička goriva imati svoju ulogu u mobilnosti.

image

Mazda eFuel

Mazda

To ne znači da će Europska unija 2035. godine ukinuti zabranu prodaje automobila pokretanih na benzin i dizel, kako je odlučeno u prošlom sazivu, ali znači da će tzv. e-goriva imati važnu ulogu u priči o "zelenoj mobilnosti" u EU.

“Moramo stvoriti predvidljivost za investitore, proizvođače i naravno za kupce. Postizanje toga zahtijevat će tehnološki neutralan pristup u kojem sintetička goriva moraju igrati ulogu,” rekla je Von der Leyen, ponovno potvrđujući svoju predanost ovoj vrsti ugljično neutralnog goriva.

image

Zero Petroleum sintetička goriva

Zero Petroleum

Isto tako, jedan je konzervativni čelnik zadržao mišljenje kako je odluka donesena zakonom da se od 2035. u Europskoj uniji ne mogu stavljati na tržište nova vozila koja ispuštaju CO2 "dobra", ali da se budućnost "eGoriva" može pojačati posebnim amandmanom u vidu posebnih propisa. Tako su sintetička goriva postala jedno od rješenja koje bi ‘sačuvalo‘ motore s unutarnjim izgaranjem od propasti.

image

Sintetička goriva (ilustracija)

Profimedia

Ta se goriva proizvode dobivanjem vodika elektrolizom električne energije iz obnovljivih izvora i dodavanjem ugljika prethodno prikupljenog iz drugih emisija. Na taj se način može stvoriti ugljikovodik koji bi emitirao samo prethodno uhvaćeni CO2 bez dodavanja neto emisija.

Dio autoindustrije i neke političke skupine zatražile su još veću potporu ovoj tehnologiji koja bi omogućila korištenje automobila s klasičnim motorima bez povećanja emisije CO2.

image

Porsche eFuel tvornica, Čile

PORSCHE

Upravo je to bio uvjet koji je Njemačka zahtijevala u lipnju 2022. kako bi glasala za zabranu. Postoji primjer Porschea, jednog od glavnih njemačkih brendova, koji jako puno ulaže u e-goriva i ima tvornicu u Punta Arenasu, Čile, gdje proizvodi spomenuto gorivo.

Ovim izjavama Von der Leyen još jednom učvršćuje predanost preispitivanju održivosti sintetičkih goriva za automobile. Što nam donosi neizvjesna budućnost koja se odražava i na mobilnost u EU ostaje za vidjeti...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 00:30