VOZILI SMO

STR VIPER Nikad ubojitiji ugriz otrovnice

Na pisti Road Atlanta u Sjedinjem Državama isprobali smo novi SRT Viper pete generacije

Američki automobili možda nisu predmet obožavanja europskih vozača, no kao i uvijek postoje izuzeci. Jedan od njih je zasigurno Dodge Viper koji se pojavio sad već davne 1992. godine. Do danas je ovaj brutalni supersportaš dosegao status ikone u svijetu sportskih automobila, prepoznatljiv gotovo koliko i Porsche 911. Kao jedini medij iz regije prošlog smo se tjedna s druge strane Atlantika imali prilike upoznati s petom generacijom super auta, sada i službeno nazvanog prema Chryslerovoj tuning podružnici STR (Street and Racing Technology), dakle SRT Viper, a ne više Dodge Viper.

Mjesto radnje: staza Road Atlanta u blizini grada Atlante. Specifičnost staze su čak četiri slijepa zavoja koja se nalaze na vrhu uzbrdica. Brutalno snažan, iskonski sportaš SRT Viper unatoč trendu downsizinga i ekologije se ni u aktualnoj generaciji ne odriče svojih načela. Veliki benzinac nove generacije evolucija je motora iz prethodne s više snage i momenta, ali i manjom masom za 11,5 kg. Atmosferski 8,4-litreni V10 motor kojem je snaga povećana na 640 konja, a okretni moment na 814 Nm snagu na stražnje kotače prenosi putem klasičnog 6-stupanjskog ručnog mjenjača. Novost je potpuno novi okvir gdje je sada s vozačem raspored težina idealnih 50 posto na prednju i 50 posto na stražnju osovinu.

Težište je pritom spušteno, a ovjes dorađen. Po dimenzijama Viper je i dalje jedan od najvećih i najmasivnijih supersportaša, a vizualno prepoznatljiva forma Vipera s dugim prednjim krajem i poklopcem motora, te kratkim stražnjim zatkom nije mijenjana. Ipak, dojma smo da STR Viper sada ipak djeluje malo pitomije, naročito straga gdje s grafikom svjetala donekle podsjeća na modele Aston Martina. Unutrašnjost je također potpuno izmijenjena i sada više prilagođena današnjem vremenu. Velika digitalno analogna instrumentna ploča i centralni ekran glavna su obilježja kožom presvučene kabine.

Kuriozitet je da je po prvi puta ugrađen i ESP sustav za kontrolu proklizavanja. To je novost koju su donekle tražili i sami kupci jer nije baš uvijek jednostavno bilo upravljati svom konjicom kojom Viper raspolaže posebice na kišom natopljenom asfaltu. Nekoliko je programa reguliranja, a oni najhrabriji mogu ga još uvijek po želi i potpuno isključiti. Okret ključem i sva snaga V10 motora se osjeti, ali i čuje kroz ispuhe smještene na bokovima automobila. Mjenjač je izuzetno kratkih hodova, ali i tvrd pri izmjenama jer ipak treba razdijeliti ogroman okretni moment. Stišćemo gas, a Američka otrovnica nas doslovno lijepi za sjedalo.

Dva kruga upoznavanja staze i krećemo u ozbiljnije poduhvate s autom koji stotku hvata za 3,2 sekunde. Doduše domaćini nam ne dozvoljavaju isključenje ESP-a iz sigurnosnih razloga, ali i s ESP-om je zabava zagarantirana. SRT Viper se pokazao, premda brutalno snažnim, vrlo upravljivim automobilom. Možda zvuči pomalo čudno, ali treba biti nježan, a ne brutalan ako želite biti doista brzi sa SRT Viperom. Tako veliki motor i velika šasija traže upravo tu tečnu vožnju, a ne siljenje. Nakon osam krugova vrijeme je za odlazak u boks i spuštanje temperature motora i kočnica, ali i adrenalina u nama.

SRT VIPER

TEHNIČKI PODACI

Motor V10 benzinski, atmosferski

Obujam 8390 ccm

Snaga 471 kW/640 KS pri 6150/min

Okretni moment 814 Nm pri 4950/min

Pogon na stražnje kotače

Mjenjač 6 stupnjeva, ručni

Dimenzije 4463x1941x1246 mm

Gume 295 30/18 - 355 30/19

Ubrzanje 3,2 s

Najveća brzina 330 km/h

Cijena u SAD 100.000 dolara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 04:42