PRIJETI SIGURNOSTI?

Strah od špijunaže: Kina zabranila Teslu unutar vojnih i državnih objekata, Musk se ne slaže

S kamerama Tesle teoretski bi bilo moguće mapirati bazu i zabilježiti njezine aktivnosti, vjeruju kineske vlasti
Tesla u Kini
 Profimedia

Iako je Tesla električni bestseller u Kini, postoje izvori kako ih je kineska vojska zabranila unutar vojnih objekata zbog straha da bi kamere na njoj mogle biti korištene u svrhu špijunaže – zbog čega predstavljaju sigurnosni rizik.

Vozači Tesle neće imati problema, no trebat će parkirati izvan granica vojnih i drugih sigurnosnih objekata. Nadalje, Wall Street Journal objavio je kako će, osim unutar vojnih objekata, uporaba Teslinih automobila biti ograničena i u "ključnim državnim tvrtkama“. Već je nekima od njih naloženo da zatraže od svog osoblja izbjegavanje vožnje svoje Tesle na posao.

Kineska vlada zabrinuta je kako bi niz kamera ugrađenih u automobil moglo biti korišteno za prikupljanje detaljnih informacija o objektima i njihovim aktivnostima. Teslin "Dashcam", smješten na prednjoj strani, može snimati do 10 minuta, dok će Sentry Mode bilježiti sve događaje oko automobila, čak 10 minuta prije nego su se dogodili.

Noviji modeli, poput Modela Y i Modela 3, sadrže i unutrašnju kameru koja snima vozača. Sve u svemu, teoretski bi bilo moguće mapirati bazu i zabilježiti njezine aktivnosti.

Izvršni direktor Tesla Motorsa Elon Musk navedene tvrdnje je opisao neosnovanima, dodavši kako bi njegova tvrtka bila ugašena da se automobili zaista koriste za špijunažu.

"Postoji vrlo snažan poticaj da budemo vrlo povjerljivi s bilo kojim informacijama. Ako je Tesla ikad korištena za špijunažu u Kini ili bilo gdje drugdje, mi ćemo biti ugašeni.“, izjavio je Musk na istaknutom kineskom forumu, nakon čega je pozvao na veće međusobno povjerenje dviju najvećih svjetskih ekonomija.

Ovo nije prvi put da se Musk pojavio u Kini, gdje Tesla Motors ima tvornicu. Kina je najveće svjetsko tržište automobila i trenutno ključno bojno polje za električna vozila. The Guardian navodi kako je "prošle godine u Kini prodano 147.445 Teslinih automobila, što je 30 posto od ukupnog broja u svijetu“.

U navedenim tvrdnjama postoji i politička težina, bez obzira jesu li one zaista osnovane ili ne. Naime, nedavno je SAD označio kineski Huawei kao sigurnosnu prijetnju, stoga bi slučaj Tesle mogao biti i oblik kineske odmazde.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 22:40