Budućnost je električna. To je barem ono u što vlade, dužnosnici i proizvođači automobila država s najjaćom autoindustrijom pokušavaju uvjeriti ostatak svijeta.
Usporedo s tom privlačnom mantrom za plasman električnih vozila, sve je više kritika stručnjaka iz industrije koji su to nazvali "optimističnim" obećanjima. CIljevi poput potpunog elektrificiranja čitave linije vozila marke negdje između 2030. i 2040 nazivaju nerealnim, piše portal Jalopnik.
Gradovi poput Pariza i Londona krenuli su u potpunosti zabraniti motore s unutarnjim izgaranjem u granicama svojih gradova, a u SAD-u, kao i u ostatku Europe, to će se dogoditi 2035. godine.
Većina proizvođača već se obvezala da će do 2030. proizvoditi samo elektrificirana vozila, a to je za manje od 7 godina. Prema riječima stručnjaka, ti su ciljevi prilično optimistični, drugim riječima - nerealni.
Istraživačka studija koju su proveli ABB Robotics and Automotive Manufacturing Solutions otkrila je da više od polovice ispitanika (59 posto) kaže da bi dostizanje ciljnih rokova koje su predložila regulatorna tijela bilo teško.
U samoj srži ovog poteza da električna vozila budu odgovor, i to tako brzo, proizvođači nailaze na mnoge prepreke.
Projektiranje električnog vozila i njegovih novih sustava jedno je. Ali imati sve spremno za njihovu produkciju za javnost je nešto drugo. Jedno od glavnih pitanja koje su ispitanici istaknuli u anketi je globalni lanac opskrbe, koji se tek treba oporaviti od svjetskih problema poput koronavirusa.
Zatvaranje tvornica i pogona, u kombinaciji s prekidom rada u cjelini, stvorilo je zaostatak dijelova i sirovina za mnoga vozila.
Tu je i stvarna infrastruktura za izradu i pokretanje ovih automobila. Tvornice predviđene za proizvodnju električnih vozila moraju se naknadno opremiti ili potpuno preurediti, što, kako se navodi u članku, iziskuje mnogo novca. Da ne spominjemo dodavanje tvornica za proizvodnju baterija, koje proizvođači automobila udružuju s tvrtkama kako bi to omogućili.
Ali to stvara još jedan sličan problem potrebe za izgradnjom pogona u kojima se mogu proizvoditi baterije. Ova postrojenja će također trebati ljude osposobljene za instaliranje i upravljanje opremom. Te baterije također trebaju plemenite metale, kao i čipove. Iskopavanje tih metala nije jeftino, a prirodne količine tih metala su sve manje.
Na kraju, postoji činjenica da naše ceste ne mogu podnijeti dodatnu težinu, nema dovoljno punjača koji bi omogućili elektrifikaciju svima, a većina električnih mreža diljem svijeta ne može podnijeti to opterećenje. Drugim riječima, potrebno je obaviti još puno posla osim puke proizvodnje EV-a, tvrde iz ABB Roboticsa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....