Europske vlade potrošile su prošle godine oko 350 milijuna eura za subvencioniranje plug-in hibridnih vozila (PHEV), ali naručitelji nove studije Tehničkog sveučilišta u Grazu tvrde da podaci o emisijama u stvarnom svijetu sugeriraju da navodno ekološka vozila nisu vrijedna ulaganja.
“Plug-in hibridi se nude kao savršena kombinacija baterije za sve vaše lokalne potrebe i motora s unutarnjim izgaranjem za vožnju na veće udaljenosti. Ali, testiranje u stvarnosti pokazuje da je to utopija,” kaže Anna Krajinska, voditeljica u Transport & Environment, centru za održivost u prometu.
“U gradskim testovima, samo jedan od plug-in hibrida doista ima deklarirani električni domet, dok sva tri testirana modela emitiraju više nego što se tvrdi u prigradskoj vožnji. Zakonodavci bi trebali tretirati plug-in hibride na temelju njihovih stvarnih emisija".
Istraživači sa sveučilišta testirali su tri nova plug-in hibridna vozila u stvarnim uvjetima u Grazu u Austriji. Utvrdili su da se domet samo na struju kod modela BMW serije 3, Peugeot 308 i Renault Megane teško poklapaju s procjenama WLTP električnog dometa i zagađuju više nego što pokazuju WLTP procjene, bez obzira na to jesu li im baterije bile potpuno napunjene ili ne.
Na petlji gradske vožnje od 50 kilometara, samo je hibridni Renault Megane mogao dostići svoj procijenjeni raspon nulte emisije, BMW serije 3 mogao postići samo 74 posto svoje procjene, a Peugeot 308 je vozio samo upola manje samo na struju.
Iz tih i drugih razloga, čak i kada su baterije na vozilima bile potpuno napunjene, istraživači su otkrili da Megane ispušta 20 posto više CO2 od deklariranog, Peugeot 70 posto više, a BMW nevjerojatnih 300 posto više nego što je trebao, prema procjenama WLTP-a.
Kad su se baterije u međuvremenu ispraznile, rezultati su postali još gori. Automobili su ispuštali između pet i sedam puta više nego što bi trebali u tim uvjetima.
Čini se da čak ni korištenje najnovije tehnologije nije pomoglo. BMW serije 3 koristio je tehnologiju "geofencinga" koja je radila na inteligentnoj uštedi energije baterije na autocesti i njenom postavljanju u gradu gdje bi, u teoriji, trebala biti korisnija. Studija je, međutim, otkrila da ova tehnologija ne jamči da će se vozilo u gradu voziti samo na baterije i riskira povećanje emisije CO2 u drugim područjima.
Rezultati studije, iako ograničeni, potaknuli su Transport & Energy da zagovara zakonodavce da promijene način na koji subvencioniraju plug-in hibride. U najmanju ruku, kaže organizacija, poticaji bi se trebali temeljiti na stvarnom zagađenju svijeta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....