Smrtni slučajevi zbog emisija iz vozila pali su sa 27.700 u 2008. godini na 19.800 u 2017., pokazala je nova studiji s Harvarda. Rad pod naslovom 'Zdravstvene prednosti smanjenja emisija iz cestovnog prijevoza u Sjedinjenim Državama od 2008. do 2017.' nedavno je objavljen u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America.
Studija je pokazala da ne samo da su se smrtni slučajevi smanjili za gotovo 8000 tijekom devet godina, već bi bili 2,4 puta veći u 2017. godini da su vozila i dalje imala istu razinu emisija kao i 2008. tijekom tog vremenskog razdoblja, odnosno 47.520 izgubljenih života.
Kako bi došla do svojih procjena, studija je koristila najnovije epidemiološke dokaze i inventare emisija. Nadalje je utvrđeno da su, kao rezultat poboljšanja zdravstvenih učinaka, SAD ostvarile 270 milijarda dolara ekonomske koristi. Međutim, iako su smanjene emisije imale definitivnu zdravstvenu korist, dobici su mogli biti veći.
'Unatoč značajnom napretku u smanjenju emisija, imate ovaj suprotan učinak stanovništva i većih vozila. Dakle, bit će teško postići značajan napredak ako ne donesemo strože politike', rekao je Ernani Choma, istraživač zdravlja okoliša na Harvardu i glavni autor studije za Associated Press.
Ekološke prednosti poboljšanja automobilske industrije nisu bile tako velike kao njezine zdravstvene dobrobiti. Stručnjaci ističu kako su pristupi smanjenju emisija u prometu više usmjereni na rješavanje onečišćenja zraka, a ne na klimatske promjene.
Doista, Choma i njegovi kolege preporučuju strože politike za rješavanje problema klimatskih promjena. Bez poduzimanja mjera u borbi protiv toga, mogli bismo se suočiti s novom zdravstvenom krizom i negirati prednosti čišćeg zraka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....