NIJE IM ODZVONILO?

Sve veći otpor zabrani benzinaca i dizelaša 2035. godine. Još pet država EU je protiv

Države traže tranzicijsko razdoblje i da EU u obzir uzme različito financijsko stanje građana u različitim državama članicama

Europska unija planira ukinuti unutarnje izgaranje do 2035.

 Profimedia

Pet država Europske unije su protiv zabrane prodaje novih automobila i lakih komercijalnih vozila na fosilna goriva 2035. godine. Nakon što je Njemačka poručila da neće podržati predloženu zabranu sada su se njoj pridružile još Italija, Portugal, Bugarska, Rumunjska i Slovačka. Ove države su predložile realniji scenarij, smanjenje emisije CO2 iz vozila za 90 posto do 2035. i potpunu zabranu tek 2040. godine.

image

Europska unija planira ukinuti unutarnje izgaranje do 2035.

Profimedia

Navedene države su također predložile blaži tretman za laka komercijalna vozila na fosilna goriva. Prema njihovom prijedlogu za njih bi emisija CO2 do 2035. trebala biti smanjena za 80 posto, a 2040. za 100 posto.

Nova EU "fosilna kolacija" pet država smatra da je za potpunu zabranu benzinaca i dizelaša potreban period tranzicije te da EU mora u obzir uzeti različito financijsko stanje građana u različitim državama članicama. Mnogi od njih ne mogu si priuštiti skupe električne aute.

image

Proizvodnja motora s unutarnjim izgaranjem

Profimedia

Iako je Europska komisija glasala za zabranu prije nekoliko tjedana, ona još nije na snazi jer tu odluku moraju potvrditi pojedine države članice. 2035. godina je odabrana kako bi se uspjelo do 2050. ostvariti nultu emisiju CO2 u EU. Naime, prosječni "životni vijek" jednog automobila je 15 godina i do 2050. bi se EU tako očistila od većine automobila na benzin i dizel.

image

Volkswagen e-Golf

Volkswagen AG

S druge strane većina proizvođača automobila su za zabranu. Tako su Mercedes i Volkswagen nedavno obznanili da podržavaju planiranu zabranu 2035. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 22:36