Nakon slučaja s Teslom Y u Kini koja je jurila bez nadzora vozača (još se utvrđuje zašto), sada postaju zanimljivi podaci dostavljeni američkoj Nacionalnoj upravi za sigurnost u prometu (NHTSA) koji otkrivaju su da su od 16. rujna do 15. listopada prijavljene dvije nesreće sa smrtnim ishodom u kojima su sudjelovale Tesle Model 3 opremljene sustavom pomoći vozaču razine 2.
Iako su detalji o nesrećama ograničeni, obje su se dogodile u Kaliforniji. Prijavljene su jer proizvođači vozila opremljenih naprednim tehnologijama za pomoć vozaču moraju predati podatke o nesrećama NHTSA-i. Tijekom razdoblja od 16. rujna do 15. listopada, Agencija za sigurnost primila je izvješća o 18 smrtonosnih nesreća u kojima su sudjelovala vozila sa sustavima za pomoć vozaču.
Kao dio naloga NHTSA-e, proizvođači automobila i tehnološke tvrtke moraju prijaviti incident unutar 24 sata od saznanja za njega. Također trebaju osigurati ažuriranja u određenim vremenskim okvirima. Odnosi se to i na vozila opremljena sustavima razine 2 kao i na prototipe koji se koriste za testiranje naprednijih sustava razine 3, razine 4 i razine 5, izvještava Auto News.
Otprilike 605 nesreća u kojima su sudjelovala vozila sa sustavima razine 2 prijavljeno je od srpnja 2021. Tesla modeli su pritom sudjelovali u njih 474, dok je Honda druga po broju prijava sa 107 nesreća. Osim toga, prijavljena su ukupno 202 sudara u kojima su sudjelovala vozila s naprednom tehnologijom za samostalno upravljanje, ali niti jedan od njih nije bio fatalan.
Važno je da ovi podaci ne otkrivaju je li upravljački program ADAS sustava krivac. NHTSA također napominje da se Teslini podaci o nesrećama mogu činiti prenapuhanim jer se podacima o nesrećama može pristupiti brže od sličnih sustava drugih proizvođača automobila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....