ŽIVOTNI CIKLUS

Svi električni auti u Europi od 2027. godine moraju imati ‘putovnicu za baterije‘

Riječ je o novom načinu dokumentiranja ciklusa svake baterije, od porijekla do konačnog recikliranja

Punionica za električne aute, ilustracija

 Scharfsinn/Alamy/Alamy/Profimedia

Od veljače 2027. godine, sva nova električna vozila na tržištima Europske unije morat će imati vlastite ‘baterijske putovnice‘ koje dokazuju podrijetlo sirovina koje sadrže, koliko se sadržaja reciklira i njihov ugljični otisak tijekom životnog ciklusa, uključujući proizvodnju i transport.

Riječ je o novom načinu dokumentiranja ‘životnog ciklusa‘ svake baterije u automobilima, od porijekla do konačnog recikliranja svih komponenti.

Na taj se način Europa želi osigurati da se proizvodnja električnih vozila provodi odgovorno jer je poznato da materijali za baterije (litij, nikal, kobalti drugi ključni metali) već godinama dolaze iz rudnika u siromašnim zemljama s kritično ugroženim ljudskim pravima pri eksploataciji kao i o nepoznatim ugljičnim otiskom samog procesa vađenja.

image

Baterija u električnom automobilu

Alamy/Profimedia

Koje podatke sadrži putovnica za baterije?

- Jedinstveni identifikacijski broj za praćenje i ažuriranje informacija o bateriji

- Osnovne informacije o vrsti baterije i statistika o performansama i trajnosti

- Intenzitet ugljika u proizvodnim procesima

- Porijeklo korištenih materijala i da li je korišten obnovljivi materijal

- Sastav baterije, uključujući sirovine i opasne kemikalije

- Pojedinosti o operacijama i mogućnostima popravka, prenamjene i rastavljanja

- Procesi obrade i recikliranja kojima bi baterije mogle biti podvrgnute na kraju svog životnog vijeka

image

Baterije za EV, ilustracija

Profimedia

Volvo predstavio prvu putovnicu za baterije

Volvo je početkom tjedna lansirao prvu putovnicu za bateriju električnog automobila koja bilježi porijeklo sirovina, komponenti, recikliranog sadržaja i ugljičnog otiska za svoj SUV model EX90, koji će uskoro početi s proizvodnjom, navodi Reuters.

Putovnicu je razvio Volvo (koji je u vlasništvu kineskog Geelyja), u partnerstvu s britanskim startupom Circulor, a za razvoj je trebalo više od pet godina.

Vanessa Butani iz Volva je rekla da uvođenje putovnice gotovo tri godine prije stupanja na snagu propisa ‘transparentno poslovanje s kupcima jer je cilj švedske marke proizvoditi samo potpuno električne automobile do 2030. godine‘.

‘Za nas je jako važno da budemo pionir i lider. Svi vlasnici Volva moći će pristupiti pojednostavljenoj verziji putovnice pomoću QR koda na unutarnjoj strani vozačkih vrata.

Putovnica će se postupno uvoditi u sva Volvova električna vozila, rekla je Butani.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 15:16