UŽIVO IZ NIZOZEMSKE

SVJETSKA PREMIJERA U AMSTERDAMU: DOZNAJTE SVE O MERCEDESU A-klase, potpuno novom kompaktu koji donosi revoluciju korisničkog iskustva u automobilu!

Četvrta generacija Mercedesa A-klase stiže veća, prostranija, s novim izgledom kao i s novim benzincima i dizelašem. Najnaprednija sigurnosna oprema preseljena je iz S-klase, a njemački kompakt može voziti i poluautonomno.  Najveća novosti je ipak potpuno novi multimedijski sustav MBUX koji ima jedinstvenu značajku da uči zahvaljujući umjetnoj inteligenciji
 Zvonimir Jurčić

Mercedes je večeras u Amsterdamu pred nekoliko stotina novinara iz cijelog svijeta uključujući i našeg novinara predstavio potpuno novu A-klasu, kompaktni model koji postavlja nove standarde u klasi s brojnim elementima preuzetim iz visoke klase. Kada je skinut svečani pokrov s atraktivno oblikovanog kompakta koji smo napokon nakon nekoliko ranije pokazanih teasera detalja, po prvi put ugledali u „punom formatu“, odmah je bilo jasno kako Nijemci i kod nove generacije koketiraju sa sportom i mladenačkim i dinamičnim nastupom. "S četvrtom generacijom A-klase redefiniramo moderni luksuz u kompaktnoj klasi. Kako bismo to učinili, odabrali smo kombinaciju beskompromisnog dinamičnog dizajna i intuitivnog operativnog koncepta“ - izjavila je Britta Seeger, šefica prodaje Mercedesa.

Po pitanju izgleda linije karoserije su čiste i jasne, a novo lice s karakterističnim trokutastim prednjim svjetlima već smo vidjeli kod nedavno predstavljenog modela CLS pa je nedvojbeno kako je riječ o novom „stilskom potpisu“ koji će krasiti sve buduće modele. Stražnji kraj nam se dopao kao i prednji, sada mišičavijeg izgleda s užim i dužim svjetlima što se sjajno uklapa uz visoke bokove. Uz koeficijent otpora zraka Cd od 0,25 nova A-klasa jedan od najaerodinamičnijih modela u klasi. To može zahvaliti i po prvi put u kompaktnoj klasi, sustavu s dvodijelnim zaklopkama (Airpanel) smještenom iza prednje maske koje se otvaraju ovisno o potrebama hlađenja. U otvoru za zrak ispod registracijske pločice nalazi se dodatni sustav zaklopki, što dodatno poboljšava performanse sustava. Kako ne bi ostalo sve na svježem izgledu Nijemci uz atraktivan nastup ovaj put obećavaju i više prostora u kabini, posebice straga zahvaljujući i 30 mm dužem međuosovinskom razmaku, a na što je dosad bilo kritika kod korisnika.

Foto: Mercedes

Tako unatoč svom sportskom izgledu, nova A-klasa ima značajno veću iskoristivost, što ju čini mladenačkim, ali i odraslim automobilom kao nikad dosad. Više prostora za ramena, laktove i glavu te lakši pristup stražnjim sjedalima jasne su prednosti. Značajno je poboljšana i vidljivost u svim smjerovima, dok kapacitet prtljažnika iznosi 370 litara što je za 29 litara više u odnosu na prethodni model, a zahvaljujući dvodijelnim stražnjim svjetlima otvor prtljažnika je sada 20 cm širi nego prije, a pod prtljažnika je 11,5 cm duži. U kombinaciji s Load Compartment paketom, nasloni stražnjih sjedala mogu se više uspraviti kako bi se mogli odložiti glomazniji predmeti. Uz pretince, brojna mjesta za odlaganje te vrhunska sjedala koja se mogu naručiti i sa Seat Comfort paketom dojam iskoristovog ugodnog kompakta je potpun. Ipak, najveća novost i inovacija nalazi se ispred očiju vozača i suvozača: avangardno oblikovana armatura bez pokrova koja se neprekidno izdužuje od jednih do drugih vrata te vizualno samostojeća golema ploča s instrumentima podijeljena u dva trodimenzionalna vodoravna dijela (dostupna s dva 7-inčna zaslona, jednim 7-inčnim i 10,25 inčnim te s dva 10,25 inčna).

Zvonimir Jurčić

Uz dodatnu istaknutu značajku- ventilacijske otvore s izgledom turbine upečatljiv dojam kokpita je potpun. Velika novost kod A-klase koja doživljava premijeru upravo u ovom modelu jest potpuno novi multimedijski sustav MBUX (Mercedes-Benz User Experience) koji ima jedinstvenu značajku da uči zahvaljujući umjetnoj inteligenciji. MBUX se može individualizirati te prilagođavati korisniku, čime se stvara „emocionalna veza između vozila, vozača i putnika“ tvrde iz Mercedesa.

Zaslon je pritom osjetljiv na dodir, 3D grafika je maksimalne razlučivosti, navigacija raspolaže tehnologijom proširene stvarnosti,a tu je i inteligentna glasovna kontrola s prepoznavanjem prirodnog govora. U Mercedesu se hvale i tihim radom bez vibracija i vrhunskom izolacijom, pa tako u vožnji nova A-klasa ostavlja dojam vožnje u modelu visoke klase, a je li tome doista tako provjerit ćemo tijekom prvih probnih vožnji za novinare. Po pitanju motorizacije na početku prodaje bit će dostupne tri izvedbe.

Zvonimir Jurčić

Model A200 pokreće novi benzinski M282 1,4-litreni benzinac od 163 KS i 250 Nm s funkcijom gašenja cilindara i inovacijama kao što su delta oblik glave cilindara, NANOSLIDE i Eco-Tough premaz i filtar benzinskih čestica koji će se isporučivati uz ručni mjenjač sa šest brzina i s novim 7G-DCT mjenjačem s dvije spojke (uz doplatu). Model A250 pokreće 2,0-litreni benzinac koji koristi tehnologije CONICSHAPE (tretman stijenki cilindara) i CAMTRONIC (namještanje bregaste osovine usisnih ventila), a isporučuje 224 KS i 350 Nm. Dizelaše zasad zastupa potpuno novi OM608 1,5-litraš s AdBlue tehnologijom, poboljšanim turbo punjačem, međuhladnjakom vode i smanjenom masom koji isporučuje 116 KS i 260 Nm. Dva potonja motora dolaze isključivo s novim 7G-DCT mjenjačem s dvije spojke, a za sve motore Mercedes obećava nisku potrošnju i emisiju ispušnih plinova. Dostupan je i 4Matic pogon na sve kotače s potpuno promjenjivom raspodjelom okretnog momenta, dok je po pitanju ovjesa u ponudi više vrsta, no Dynamic Select sustav koji dodirom na tipku osigurava individualno iskustvo vožnje u kombinaciji s ovjesom s aktivnom kontrolom tvrdoće (opcija) je standardna oprema. Na koncu, po pitanju opreme za sigurnost A-klasa nema premca: najnoviji sustavi pomoći u vožnji s podrškom vozaču osiguravaju najvišu razinu aktivne sigurnosti u segmentu s funkcijama koje su preuzete iz S-klase.

Zvonimir Jurčić

Pritom je A-klasa po prvi put u mogućnosti voziti poluautonomno detaljno prateći situaciju u prometu zahvaljujući poboljšanim radarskim sustavima i sustavu kamera koji osiguravaju pogled do čak 500 metara. Tu su i Driving Assistance paket, Active Emergency Stop Assist i Active Lane Change Assist sustavi te Active Brake Assist sustav i PRE-SAFE PLUS sustav koji može prepoznati neizbješni stražnji udar. Uz opcijska Multibeam LED svjetla optimalna vidljivost u svim uvjetima je osigurana. Na koncu, Merdcedes je novu eru i put do vrha po prodaji među premium proizvođačima započeo upravo s prethodnom generacijom A-klase iz 2012. godine pa se ništa manje ne očekuje ni od novog model kojeg smo večeras imali prilike upoznati u Amsterdamu, a koji na tržište dolazi vrlo brzo. U Njemačkoj će se moći naručiti već od ožujka, dok u Hrvatsku stiže u svibnju po još zasad nepoznatoj cijeni. Kompletan izvještaj s premijere potražite u idućem broju Auto kluba…

Zvonimir Jurčić

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 18:13