Kineski internetski div Baidu želi povećati svoju prisutnost u automobilskoj industriji lansiranjem Xingtua, potpuno električnog kamiona za teške uvjete rada s naprednim autonomnim značajkama kojeg je dizajnirala Pininfarina.
Xingtu je lansiran preko Baiduove podružnice DeepWay i ima posebno nizak koeficijent otpora od 0,35. DeepWay napominje da je opremljen masivnim baterijama od 450 kWh i s punim opterećenjem od 49 tona može prijeći do 300 kilometara s jednim punjenjem. Tvrtka dodaje da se baterija može napuniti za samo jedan sat, a podržava i zamjenu baterija, gdje se nova baterija može postaviti za samo šest minuta.
Što se tiče autonomije, Baidu je opremio kamion svojim Highway Intelligence Systemom koji uključuje 11 ugrađenih kamera, jedan infracrveni detektor, radare s pet milimetarskih valova i LiDAR senzor. Također je dizajniran da ponudi ‘end-to-end‘ autonomnu vožnju.
Vanjski dizajn kamiona odmah upada u oči jer je uglađen u usporedbi sa svakim drugim kamionom koji je trenutno na tržištu. Sprijeda se nalazi set okomitih prednjih svjetala nadopunjenih LED svjetlosnom trakom koja se proteže širinom maske. Kamion je također opremljen parom malih bočnih retrovizora.
Daljnji doprinos niskom koeficijentu otpora su navlake preko prednjih kotača i činjenica da su svi ostali kotači prekriveni karoserijom. Stražnji dio prikolice također privlači pažnju zahvaljujući LED stražnjim svjetlima koja se protežu oko vanjskog ruba vrata koja se uvlače.
Pininfarina je također radila na unutrašnjosti koja je drugačija od bilo kojeg drugog kamiona. Za početak, Xingtu koristi dvokraki upravljač koji je smješten izravno ispred velikog ekrana koji se proteže širinom nadzorne ploče. Tu su mali zasloni u kvakama vrata, zasloni na A-stupovima i zaslon iznad vjetrobranskog stakla. Dostupna je i klupa u drugom redu.
DeepWay nije potvrdio hoće li Xingtu doći do proizvodnje, ali kaže da će se nastaviti ‘fokusirati na istraživanje, razvoj i proizvodnju pametnih novih teških kamiona i promovirati komercijalizaciju tehnologije autonomne vožnje L4 u kineskoj industriji teretnog tereta u narednim godinama‘.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....