Elon Musk obratio se na X-u ovog tjedna te još jednom naglasio kako je Tesla spremna ponuditi licencu svojih naprednih tehnologija za pomoć u vožnji, poput softvera za takozvano potpuno samostalno upravljanje (FSD), drugim proizvođačima automobila. Musk je već u lipnju prošle godine ponudio tehnologiju svoje Tvrtke, no tada nitko nije reagirao, te je tvrtka potvrdila da još nije sklopila nikakve ugovore o licenciranju s drugim kompanijama.
Ovoga puta se Musk oglasio odgovarajući na par postova s računa @WholeMarsBlog X u kojima se tvrdi da će Tesla imati koristi od budućnosti u kojoj će "svaki automobil biti samovozeći" i predlaže da Tesla licencira FSD tehnologiju. Musk je ispod ovih postova odgovorio da bi "Tesla rado sklapala takve poslove.”
Iako Musk možda doista vjeruje da bi drugi veliki proizvođači mogli kupiti njegovu tehnologiju, nije teško razumjeti zašto su drugi izvršni direktori vjerojatno vrlo neskloni takvom potezu. Softver je već postao veliki generator novca za proizvođače automobila, a većina njih već radi na vlastitoj tehnologiji (polu)autonomne vožnje.
Iako je Teslin Autopilot najrazvikaniji sustav, ni mnogi drugi proizvođači ne zaostaju mnogo za njime. Na tehničkoj razini, Tesla svoj sustav opisuje kao sustav pomoći vozaču razine 2+, dok BMW i Mercedes posjeduju sustave razine 3 koji kupcima mogu omogućiti da skrenu pogled s ceste pod određenim okolnostima. U međuvremenu, drugi, poput VW-a, Hyundaija, pa i Rimca, rade na autonomnoj tehnologiji razine 4 za robotske taksije koju planiraju komercijalizirati u bliskoj budućnosti.
Činjenica je da, što se tiče sigurnosti, Teslini samovozeći sustavi ne prednjače. U testu 14 naprednih sustava pomoći vozaču (ADAS), američki IIHS (Organizacija osiguravatelja za sigurnost na cesti) je ocijenio Tesline sustave Full Self-Driving i Autopilot kao "loš". Iako je IIHS jednako loše ocijenio i devet sustava drugih proizvođača automobila, neki sustavi su dobili i bolje ocjene. GM-ov Super Cruise i Nissanov ProPilot Assist dobili su tako ocjenu "marginalan", a Lexusov Teammate sustav ocjenu "prihvatljiv". Međutim, niti jedan od ovakvih sustava organizacija nije smatrala "dobrim".
Iako Teslini sustavi rade samo s pomoću kamera, što ih čini jeftinijima za implementaciju od sustava koji koriste radar, LiDAR ili oboje, odluka proizvođača automobila da ne koristi takve senzore bila je naširoko kritizirana od strane stručnjaka za autonomnu vožnju.
Međutim, Tesla i njen glavni izvršni direktor oduševljeni su nedavnim ažuriranjem FSD sustava. Musk tvrdi da je najnovija verzija tehnologije "zapanjujuća" i inzistirao je na tome da svi vlasnici Tesle trebaju dobiti besplatni probni rok za korištenje ovog sustava.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....