MALI SUV

TEST MAZDA CX-52.2 CD 175 AWD: Japanski off-roader za bogate

Najskuplji CX-5, pokretan najsnažnijim 2,2-litrenim turbodizelašem mami kupce bogatom opremom
 FOTO: ŽEJLKO PUHOVSKI

Premda je na tržište stigla tek u zimu 2011., Mazda CX-5 gotovo preko noći je postala postala najvažniji automobil u ponudi proizvođača iz Hirošime. Već godinama je najprodavanija Mazda na europskom tržištu, a u kraćem roku do brojke od milijun prodanih primjeraka u svijetu stigla je samo gotovo upola jeftinija Mazda 3. U proljeće prošle godine, nakon tri godine na tržištu, prošla je jedva primjetno zatezanje bora i dobila svjetleće diode umjesto žaruljica u stražnjim svjetlima, prednju masku s vodoravnim letvicama umjesto saća i broj manje retrovizore (odgovor na pritužbe vlasnika). I to je sve, barem kad je o vanjskom izgledu riječ.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Premda je i unutrašnjost ostala gotovo netaknuta, s izuzetkom upečatljivog zaslona na vrhu središnjeg grebena, osjećaj za upravljačem je neusporedivo bolji. Razlog? Uz već tradicionalno preciznu izradu, sad su i materijali nijansu bolji i sasvim na razini osjetno skupljih suparnika iz Audija (Q5), BMW (X3), Mercedesa (GLC) i Volva (XC60). A prostora nije manjkalo ni u prethodniku iz 2011. Uz 4,56 metara duljine, 1,84 širine i 1,71 visine, tijesno nije ni za glavu, ni za ramena, ni za koljena putnika na stražnjim sjedalima, a među najvećima je i prtljažnik sa 503 litre.

Više od prostrane unutrašnjosti, međutim, raduje motor – 2,2-litreni turbodizelaš Skyactive-D kojim japanski proizvođač već godinama odolijeva histeriji dowsizinga. Četverocilindraš s dva serijski spojena turbopunjača i međuhladnjakom, uz najniži stupanj kompresije od svega 14:1, razvija lijepih 175 KS i priličnih 420 Nm, a strogu normu Euro 6 ispunjava i bez aditiva za gorivo (AdBlue). Turbodizelaš l ijepo povuče već pri 1600 okretaja, puca od snage u srednjem području i ne gubi dah sve do crvenog polja na 4500. Za kratkih 9,5 sekundi potjera priličnih 1,63 tone težak SUV do stotke i potom preko 200 km/h. Pritom u svakom trenutku ostaje ugodno tih... I štedljiv. Unatoč 1,71 metar visokoj karoseriji na autocesti potrošnja ne prelazi 7,5 litara, dok se na otvorenoj cesti redovito spušta ispod 6,5. Ljuti samo mjenjač. Šesterostupanjski automatik s klasičnim pretvaračem momenta jednostavno je prespor, a uz to i papreno skup – od sjajnog ručnog sa 6 stupnjeva prijenosa skuplji je čitavih 29.170 kuna.

Automatski mjenjač ujedno je i jedino što možete birati želite li pod poklopcem 2,2-litrenog turbodizelaša sa 175 KS, koji se isporučuje isključivo uz pogon na sva četiri kotača i najbogatiji paket opreme Revolution Top. Nudi sve što možete poželjeti, među ostalim i kožu, radarski tempomat, aluminijske naplatke od 19 cola, hi-fi američkog specijalista Bose... Cijena? Do registracije 351.492 kune. Puno, ali još uvijek najmanje 50.000 kuna povoljnije od podjednako opremljenih Audija Q5, BMW X3 i Mercedesa GLC. Posljedica? Čak trećina u prvom tromjesečju ove godine registriranih CX-5 isporučena je s motorom 2.2 CD175 i paketom opreme Revolution Top.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 00:04