Mercedes ruši rekorde - sa dva milijuna prodanih automobila u 2015. odrađuje najbolji posao u svojoj povijesti. Samo je A-klasa prodana u više od 500.000 primjeraka. Naravno da je u takvim okolnostima osvježavanje najmanjeg Mercedesa obavljeno jedva primjetno, reklo bi se - tek reda radi.
Tako će samo uvježbano oko dobrih znalaca prepoznati ispeglane linije branika, nijansu modernija svjetla, novi dizajn naplataka… Najupadljivija novina zapravo je šareniji spektar boja, među kojima se ističe zelena metalik, nazvana Elbaite, do ovog trenutka nezamisliva za ozbiljnu marku kao što je Mercedes.
A osim što je uveo vedrije boje zanimljivije mlađim dobrostojećim kupcima, Mercedes je donio još jednu mudru odluku: sveo je doplatu za vizualno i sadržajno izuzetno atraktivan paket AMG Line u okvire prihvatljivosti (na 21.765 kuna). Jer čim pogledate već i fotografije testne A-klase, po 18-colnim naplacima, sportskim branicima, tamnim staklima, spojleru i difuzoru lako bi mogli zaključiti da je riječ o nekom papreno snažnom bolidu, a ne običnoj A-klasi sa 1,5-litrenim dizelskim motorom... Odličan potez, jer je u sportskoj odjeći i zelenoj metalik boji izgled žestok i šminkerski, poput top verzije A45 AMG.
Obnova je, dakako, ostavila traga i na lijepo dotjeranoj unutrašnjosti, više u detaljima nego u krupnijim cjelinama. I dalje se sjedi relativno nisko, pomalo sportski, a najviše pozornosti privlači poboljšan multimedijski uređaj s grafički dotjeranim i povećanim info tabletom (na 8 inča). Jednostavna i brza povezivost s operativnim platformama pametnih telefona sad, naime, pruža brojniji sadržaj i još veće mogućnosti lutanja viralnim svijetom. Taj će potez najviše razveseliti mlade vozače, dok će ozbiljniji više uživati u finim i probranim materijalima, pedantnoj izradi i općem dojmu skupocjenosti i bunkerske sigurnosti, svojstvenom svim Mercedesima. Ne izostaju, naravno, ni brojni sofisticirani uređaji za sprječavanje sudara, držanje razmaka, aktivno kočenje…
No, mnoge će biti iznenađeni kad shvate da se u tijelu Mercedesove A-klase opremljene poput bolida ispod haube zapravo nalazi - Renaultov 1,5-litreni dizelski motor od 109 KS i 260 Nm. Predrasude prema ovoj kombinaciju su jake, ali već nakon par kilometara shvati se da francuski motor uopće nije strano tijelo u njemačkom premium kompaktu. Radi uglađeno i fino prigušeno i naravno, nije trkač, ali rijetko se doima pothranjenim. Sposoban je držati dosta brz tempo na otvorenoj cesti, lijepo i uglađeno međuubrzava te zabijanje papučice gasa do poda traži jedino pri jačim pretjecanjima.
S druge strane, ljubitelji opuštene vožnje u trenu će se naviknuti na Mercedesov automatski mjenjač sa dvije spojke i sedam stupnjeva 7G-DCT (doplata 14.000 kuna). Kroz stupnjeve pliva mekano i brzo, pa i kad ga pokušate zbuniti naglim izmjenama tempa vožnje reagira na vrijeme i uglavnom bez trzajeva. Nudi i sportski program šaltanja na višim okretajima, kao i mogućnost ručnog, sekvencijskog šaltanja krilcima iza upravljača, koje pruža još iskreniji doživljaj temperamentnije vožnje. Potrošnja je - očekivano niska. Na otvorenoj cesti lako se spušta i ispod 5 litara, u gradu poraste do oko 6,5… Štedljivac, nema što.
U sklopu redizajna, uza sve to, fino je dotjeran i ovjes. Postignut je bolji kompromis udobnosti i čvrstoće, dodatno individualno prilagodljiv putem uređaja Dynamic Select, sa pet programa rada podvozja i motora (Eco, Comfort, Sport, Sport+ i Individual). Ostavlja mogućnost dodatnog i zabavnog moduliranja rada i pruža svakom na volju kakav doživljaj vožnje želi. Zanimljiva A-klasa!
TEHNIČKI PODACI
A 180 D
Motor turbodizelski
Obujam 1461 ccm
Snaga 80 kW (109 KS) pri 4000/min
Moment 260 Nm pri 1750-2500/min
Pogon prednji
Mjenjač automatski, 7 stupnjeva
Dimenzije 430 x 178 x 151 cm
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 341 litra
Gume 225/40 R 18, Goodyear
Masa 1425 kg
Ispuh CO2 101 g/km
Brzina 190 km/h
0-100 km/h 11,3 sekunde
Potrošnja 6,0 l/100 km
Cijena 213.420 kuna
S doplatama 315.400 kuna
SERIJSKA OPREMA
• 15-colni čelični naplaci • stražnja diodna svjetla • ručna klima • start/stop uređaj • tempomat • info zaslon • svi prozori na struju • uređaj za prevenciju sudara i umora vozača • upravljač u koži • pomoć pri kretanju na uzbrdici…
DOPLATE
• metalik lak • paket AMG Line • paket Night • diodna svjetla Performance • 7-stupanjski automatski mjenjač • parkirna kamera • paket komfornih sjedala • uređaj za automatsko parkiranje • grijanje sjedala i vjetrobrana…
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....