2.8 D-4D

TEST: TOYOTA LAND CRUISER Još više šminke i luksuza

Redizajnirani japanski off-roader jednako je uvjerljiv na gradskoj špici i u najnemilosrdnijem bespuću

Diferencijal s ograničenim proklizavanjem Torsen i reduktorom, podnica od tla udaljena priličnih 21,5 cm... Da je Toyota Land Cruiser nezaustavljiva na terenu nije tajna već 60 godina. No, svakim novim izdanjem legendarni japanski off-roader koji se proizvodi od 1951. sve više osvaja čarobnim spojem luksuza i snage. To je i slučaj s prošlogodišnjim, već drugim značajnijim redizajnom aktualne generacije u prodaji od 2008., koja donosi unutrašnjost ušminkanu atraktivnijim presvlakama, ali i multimedijalnim sustavom Toyota Touch sa zaslonom osjetljivim na dodir i prikazom navigacije ili kamere.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Novi sjaj posebno do izražaja dolazi u šminkerskoj izvedbi Executive, s finim kožnim presvlakama i na struju posesivim sjedalima i upravljačem. Čak se i pomoćna sjedala u trećem redu, inače skrivena u podnicu prtljažnika od 621 litru, preklapaju na struju... Čim sjedne za upravljač gorostasa od 4,8 metra, vozač se osjeća poput šeika. No, prava atrakcija je što se nakon jurnjave autocestom, gdje se postiže i 175 km/h i bezbrižno uživa u luksuznom okruženju, japanski terenac može voziti kroz nezamislivo blato, snijeg ili kamenjar. Pa i kroz rijeku dubine do 70 cm... Dakle, dok drugi uglavnom već odavno sjede i plaču te na telefonu biraju 112, s Land Cruiserom se nezaustavljivo napreduje. I to ne u nekakvom spartanskom okruženju, nego u potpunoj raskoši, na račun koje se i ponekad zaboravi da pri izlasku ne čeka crveni tepih nego gadna kaljuža. Dva različita svijeta...

Ipak, najveća novost s redizajnom nije nikakva šminka, nego nešto sasvim konkretno - dizelaš 2.8 D-4D sa 177 KS. Riječ je, pokazuje se, o dostojnoj zamjeni za dosadašnji 3.0 D-4D. Radi uglađeno, dobro zvuči i troši na kapaljku, čemu pridonosi precizniji sustav ubrizgavanja goriva, ali i nova 6-stupanjska automatika koja kao podmazana klizi kroz stupnjeve i ručno biranje brzina čini potpuno nepotrebnim. Obzirom da najvećih 420 Nm nudi već od 1400/min pri svakom dodiru papučice gasa pokazuje mišiće, pa gorostasni terenac ubrzava iznenađujuće živahno.

No, za gorostasni terenac od preko dvije tone još je nevjerojatnije što potrošnja iznosi tek 8,5 litara. Da ekolozi budu mirni, tu je i novi sustav katalitičke redukcije SCR, spreman eliminirati čak 99 posto čestica Nox, a puno bolje u odnosu na 3.0 D-4D stoji i sa CO2 (194 naspram 224 g/km). Većini će, međutim, više značiti za čitavu litru manja potrošnja, kao i što spremnik od 87 litara sad u praksi traje osjetno preko 1000 kilometara.

Dimenziju više Land Cruiseru daje i hrpa elektronike za pomoć u izazovnim situacijama, a posebno vrijedi istaknuti sustav Kinetic Dynamic Suspension System, zaslužan što se ovjes automatski podešava prema uvjetima vožnje i u svakom trenutku osigurava najbolje moguće prianjanje. Osim toga, elektronika pomaže i prilikom spuštanja niz strminu (DAC) i uspona (HAC), pazi na pritisak u gumama i stabilnost vozila, a u najskupljoj izvedbi Premium nude se još i sustavi za podešavanje visine podvozja, bočne i prednje kamere (Multi terrain monitor), blokada stražnjeg diferencijala...

Problem je samo što se tako cijena s već opipljivih 573.900 (Executive) penje na prilično paprenih 644.900 kuna. Utješno je što Land Cruiser većinu draži pokazuje od 465.900 kn, za koliko se dobiva izvedba Limited.

2.8 D-4D

Tehnički podaci

Motor: turbodizelski, 2755 ccm

Snaga: 130 kW/177 KS pri 3400/min

Moment: 420 Nm pri 1600-2400/min

Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije: 476 x 189 x 185 cm

Osovinski razmak: 279 cm

Prtljažnik: 621/1151 litara

Gume: 265/60 R18

Težina: 2185 kg

CO2 ispuh: 194 g/km

Brzina: 175 km/h

0-100 km/h: 12,7 sekundi

Potrošnja: 8,4 l/100 km

Cijena 573,900 kuna

OPREMA Executive

alu naplaci od 18 cola * automatska klima * Toyota Touch navigacija sa * kožna sjedala, upravljač i ručica mjenjača * KDSS sustav podešavanja ovjesa * el. namjestiva i grijana prednja sjedala * el. podesivi i grijani upravljač * grijana stražnja sjedala * tempomat * kamera za vožnju unazad * prednji i stražnji parking senzori * sustavi za pomoć pri spuštanju i uspinjanju * el. preklopiv treći red sjedala * el. podesivi, preklopivi i grijani retrovizori * senzori svjetla i kiše * radio/CD/mp3 sa 14 zvučnika * utičnica od 220 V u prtljažniku * središnji naslon za ruku s hlađenjem * pranje prednjih svjetala * zatamnjena stražnja stakla * putno računalo * maglenke *

DOPLATE

metalik lak * Ukupno: 5300 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 21:12