SIGURNOSNI SUSTAVI

Test: Većina automobila je po noći slijepo ‘poput kokoši‘. Automatsko kočenje ne funkcionira

Najbolje su na testu prošli Nissan Pathfinder, Toyota Camry, Toyota Highlander i Ford Mustang Mach-E

Pješak po noći

 Youtube screenshot

Automatski sustavi kočenja u nuždi jako pomažu da se izbjegnu nesreće, posebno nalet na vozilo ispred ili na pješaka. Većina ljudi koji voze nove automobile opremljene ovim sustavom, već su to iskusili i složit će se s ovom tvrdnjom.

Ovi sustavi su vrlo korisni, ali i nisu savršeni i imaju posebno velike probleme kada sunce zađe, a vidljivost postane lošija. To je pokazalo istraživanje američkog Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).Čak 75 posto naleta vozila na pješake se događa po mraku te su stoga odlučili napraviti seriju testova sustava automatskog kočenja u takvim uvjetima.

Testirano je ukupno 23 automobila, a samo četiri od njih je dobilo odlične ocjene. Za usporedbu, u uvjetima dobre vidljivosti tijekom dana čak je 19 od 23 automobila dobilo maksimalnu ocjenu.

Najbolje su na testu prošli Nissan Pathfinder, Toyota Camry, Toyota Highlander i Ford Mustang Mach-E. Od njih je jedino Nissan izbjegao nalet na pješaka u svim uvjetima u kojima su automobili testirani. Najgorim su se pokazali Toyota Tacoma, Honda Pilot, Nissan Altima i Chevrolet Malibu. Ovi automobili su na testu jedva usporili pred preprekom ili nastavili nepromijenjenom brzinom. Još osam automobila je dobilo jedva prolaznu ocjenu.

Iako su testirani samo modeli koji se prodaju na američkom tržištu rezultati testa se lako mogu "preslikati" i u Europu jer su tehnologije koje koriste automobili vrlo slične ili identične. Zabrinjavajuće je da su automobili tako loše rezultate ostvarili na relativno jednostavnom testu. Koristila su se kratka i duga svjetla, a maksimalna brzina automobila se kretala između 20 i 50 km/h.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 02:15