2.0 TDI BlueMotion

TEST: VW T6 MULTIVAN Mješavina nostalgije i tehnologije

Izvedba Generacija SIX nudi retro dizajn poput Bube, dvobojnu karoseriju i kromirane alu-naplatke, ali i radarima nadzire promet te samostalno održava razmak ili koči u nuždi. Čak i motor troši kao nekad...

Ako teško prepoznajete novi model Transportera od starog, nemojte biti prestrogi prema sebi, to je zato što je Volkswagen i na šestoj generaciji primijenio svoju tradicionalnu filozofiju - ako nije pokvareno, ne mijenjaj! A s obzirom na uspješnost kultnog Volkswagenovog kombija, koji je samo u petoj generaciji prodan u više od dva milijuna primjeraka, možemo im dati i za pravo. Doduše, premda je izrađen na istoj platformi, čak 70 posto dijelova Transportera je potpuno novo, no riječ je o suptilnim doradama prethodnog modela, pa je na prvi pogled doista teško otkriti razlike. Ipak, izbliza je sve zaista drukčije, dorađenije, oblije, kvalitetnije, modernije

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

No, posebno nas veseli što nam je T6 na test stigao kao Multivan i to u limitiranom izdanju Generation 6, pripremljenom za lansiranje na tržište, koje retro detaljima evociran sjećanja na toliko omiljeni originalni Bulli (T1). Točnije, riječ je o vrlo bogatom paketu opreme baziranom na verziji Comfortline, vrijednom gotovo 133.000 kuna.

S njim se Multivan doista vizualno jako približio svom 65 godina starom pretku, primjerice dvobojnim lakom, kromiranim detaljima ili, pak, velikim kotačima retro dizajna. Uz još nekoliko doplatnih dodataka, zbog tako izdašne opreme iznos koji je potrebno izdvojiti za naš testni Multivan dosegao je gotovo 580.000 kuna... S druge strane, to znači da putnici uživaju u vrhunskom komforu, kao i da je vozač riješen gomile briga. Primjerice, vjetrobransko staklo je grijano, pa ga ne treba ujutro strugati, a ovaj Multivan i sam pali brisače, gasi duga svjetla i zatamnjuje unutarnji retrovizor, održava razmak od vozila ispred na autocesti, upozorava na vozilo u mrtvom kutu ili mogućnost frontalnog sudara, pa i samostalno koči pri nižim brzinama.

Zbog oblika kokpita, koji je također u dvobojnom tonu kao i vanjština, malo je stisnuto oko koljena, ali povišena pozicija za upravljačem nudi dobru preglednost. Sjedala u Generation SIX paketu kombinacija su alcantare i kože i vrlo su udobna. Vozačevo je pritom grijano i električno podesivo (uključujući lumbalnu potporu), pa komfora ne manjka, a jednako je i na ostalim sjedalima. Multivan standardno nudi dva odvojena sjedala u sredini i stražnju klupu sa tri sjedala, a sva su pomična, preklopna i okretna, tako da ih se može lako kombinirati po željama i potrebama. Uz to, potpuno rastvorena čine ravnu površinu i pretvaraju Multivan u bračni krevet klase de luxe. I srednji i stražnji red imaju zasebnu ventilaciju i ne baš najspretnije kontrole na krovu, kao i prije.

Multivan, koji je namijenjen prijevozu putnika, ima prolaz između prednji sjedala umjesto središnje konzole, a pored ručice mjenjača je samo velika pepeljara. No, zato je ručica mjenjača na idealnom položaju, nadohvat ruke vozaču, a uz to je kratka i precizna, premda ponekad zahtijeva više snage. Ručni mjenjač možda ne bi bio naš prvi izbor u Multivanu, ali zapravo ne umanjuje komfor vožnje. Prva brzina je izrazito kratka, očito prilagođena svladavanju ekstremnih uspona, tako da se umalo može kretati i iz druge.

Za postići maksimalno ubrzanje stoga treba zaboraviti na nježnosti, a pritom će prednji kotači rado i proklizati. Sad električni, upravljač je dosta mekan i ne osobito direktan, pa s njime treba više raditi. U zavojima je, pak, ležanje Multivana, s obzirom na njegove dimenzije uvijek bilo uzorno, a sad vozi na doplatnim aktivnim amortizerima, čiji se režim rada može birati pritiskom na gumb. Najviše nam se svidio Comfort, u kojem je najudobniji, no onaj tko želi manje naginjanja karoserije može posegnuti za postavkom Sport. Nakon kratke prve dvije brzine prijenosni se omjeri progresivno produžuju, pa se tako šestu brzinu ni ne isplati šaltati ispod 100 km/h.

Srećom, provjereni VW-ov 2.0 turbodizelaš je i u verziji sa 150 KS izuzetno elastičan, pa ga je moguće držati na najnižim okretajima i pritom štedjeti. Zahvaljujući čak i zimi vrlo agilnom start/stop uređaju u gradu smo se vozili s oko 9 litara, na autocesti uredno ispod toga dok smo se na otvorenoj cesti oduševljavali s manje od 7 litara. Ukupni prosjek testa od samo 8,1 litre veliki je napredak šeste generacije Multivana i nešto čemu se budući vlasnici mogu veseliti. S druge strane, zbog takvih prijenosnih omjera prilikom pretjecanja ili na autocesti treba računati s više strpljenja ili posegnuti za mjenjačem i višim okretajima, čemu se motor neće protiviti. No, to ne čini Multivan dominatorom lijeve trake na autocesti. Više mu odgovara vožnja bez naprezanja, kad se odužuje niskom potrošnjom. Uostalom, ionako potpuno gubi dah nešto iznad 180 km/h...

Stoga svi kojima je do jurnjave, bolje neka posegnu za snažnijom verzijom TDI-ja, koja je sa 204 KS u stanju premašiti 200 km/h...

2.0 TDI BLUEMOTION

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1968 ccm

Snaga 150 KS pri 3250-3750/min

Moment 340 Nm pri 1500-3000/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 490,4 x 190,4 x 197 cm

Osovinski razmak 300 cm

Prtljažnik max. 5800 litara

Gume 255/45 R 18

Masa 2063 kg

Ispuh CO2 161 g/km

Brzina 182 km/h

0-100 km/h 12,9 sekundi

Potrošnja 8.1 l/100 km

Cijena 356.700 kuna

SERIJSKA OPREMA

• ABS • ASR • ESP • start/stop uređaj • radio/CD s dodirnim zaslonom • upravljač i mjenjač u koži • el. podesivi prozori i retrovizori • branici u boji vozila • poluautomatska klima • spremnik goriva od 70 litara • putno računalo Plus • 16-colni lakometalni naplaci...

DOPLATE

• paket Generation SIX (presvlake sjedala alkantara/koža • dioda prednja i stražnja poziciona svjetla • detekcija umora vozača • adaptivno elektronsko podešavanje ovjesa (DCC) • rear view kamera • dvobojna karoserija • trozonska automatska klima • spremnik goriva od 80 litara • putno računalo Premium, prikaz u boji...) • automatsko održavanje razmaka (ACC) • multifunkcijski upravljač • adaptivni tempomat • klizna vrata na lijevoj strani • 18-colni aluminijski naplaci...

Ukupno 222.600 kn

S DOPLATAMA 579.300 KN

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 21:24