Proizvođači električnih automobila koriste pretjerane brojke za domete u službenim testovima koji ne odražavaju stvarni život, pokazalo je istraživanje.
Više od 70 električnih vozila analizirano je u neovisnim testovima od strane Which? i rezultati pokazuju da su rasponi u stvarnom svijetu u prosjeku bili gotovo 20 posto niži od onoga što su proizvođači automobila reklamirali.
Testovi su također otkrili da će baterije električnih automobila trebati oko 15 posto dodatne energije od one koja se reklamira da bi se potpuno napunile - što će rezultirati višim troškovima rada.
Najpopularnije električno vozilo u Ujedinjenom Kraljevstvu, Tesla Model Y, navodno je imalo domet u stvarnom svijetu manji za 160-ak kilometara od onog što se reklamiralo, a Nissan Leaf izgubio je više od 80 kilometara dometa u usporedbi s onim što je promovirano.
Vozači koji raspravljaju o tome hoće li ili ne kupiti električni automobil trebaju biti skeptični prema oglasima i osigurati da obave rigorozno istraživanje prije svoje kupnje, kaže Which?. Do toga je došlo nakon što je vlada Velike Britanije ovog tjedna objavila da će više od petine prodaje novih automobila iduće godine činiti električni automobili - uz zabranu novih benzinaca i dizelaša koja će se uvesti 2030.
Rezultat bi mogao ostaviti vozače električnih vozila "razočaranima dometom koji realno mogu prijeći s jednim punjenjem", rekla je urednica za održivost Emily Seymour. Proizvođači električnih automobila od 2017. koriste laboratorijski test pod nazivom "Svjetski postupak ispitivanja lakih vozila" (WLTP) za određivanje dometa od 2017., prema zakonu EU-a.
Ovo je uvedeno nakon što je prethodni režim testiranja optužen za precjenjivanje učinkovitosti goriva automobila na fosilna goriva. WLTP daje točnije rezultate za benzince i dizelaše, ali ima snažnu tendenciju precjenjivanja učinkovitosti i dometa električnih vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....