Izvršni direktor Renaulta Luca de Meo oštro je kritizirao ‘guranje‘ Euro 7 propisa o emisiji štetnih plinova jer će zbog njih cijene automobila francuske marke skočiti za 2000 eura.
U razgovoru za britanski Autocar, čelnik Renaulta je naveo: ‘Euro 7 imat će ogroman utjecaj na poslovanje. Postavljeni rokovi su prekratki, a uvjeti preširoki. Dodatni trošak prvenstveno dolazi zbog tisuća, odnosno milijuna sati testiranja koji su potrebni za homologaciju svih motora i varijanti kako bi ih prilagodili novim standardima.‘
Čelnik Renaulta tvrdi da će za proizvođače automobila dodatni trošak biti 1000 eura po vozilu, što znači dodatnih 2000 eura na cijenu novog automobila.
‘S takvim povećanjem predviđamo značajan pad tržišta novih automobila za 7 do 10 posto. Isto tako, to bi moglo značiti zatvaranje četiri Renaultove tvornice. Bilo bi pametnije da preusmjerimo ogromna ulaganja koja zahtijeva Euro 7 na ubrzavanje elektrifikacije, odnosno da električna vozila postanu pristupačnija‘ - zaključuje de Meo.
S nametnutim Euro7 standardima nije zadovoljan niti čelnik Volkswagena Thomas Schäfer koji je nedavno izjavio da će povoljni automobili uskoro će potpuno nestati s tržišta.
‘Zbog prilagođavanja planiranoj strožoj normi Euro 7, cijena automobila koji koriste klasične benzinske i dizelske motore će porasti za 3000 do 5000 eura‘ - prognozira Schäfer.
Stavovi čelnika dviju ogromnih auto grupacija drastično se razlikuju od predviđanja Europske komisije koja je procijenila da će Euro7 stvoriti dodatni trošak između 90 i 150 eura po automobilu.
Proizvođači automobila izrazili su ljutnju zbog vremenskog okvira i opsega novih standarda o emisiji CO2 za nove automobile koji bi trebali stupiti na snagu u cijeloj Europskoj uniji od 1. srpnja 2025.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....