Strategijom "Accelerate" marka Volkswagen dodatno ubrzava svoju ofenzivu elektrifikacije te održivu mobilnost čini dostupnom još većem broju ljudi. Već će 2025., dakle 2 godine ranije od planiranog, na tržište dolazi novi model iz obitelji ID. iz segmenta kompaktnih vozila. Osnovna cijena iznosit će otprilike 20 .000 eura.
Prvi uvid u takvo vozilo pruža studija ID. LIFE koja je predstavljena danas na Međunarodnom salonu automobila IAA MOBILITY 2021. u Münchenu. Vizija o potpuno električnom malom vozilu za urbani prostor u središte pažnje stavlja čovjeka i zajedničke doživljaje. U tu svrhu studija kombinira održivost i digitalizaciju s izrazito fleksibilnim konceptom korištenja.
Dizajn modela ID. LIFE evidentno je jasan, minimalistički i kvalitetan. Odustalo se od ukrasnih elemenata i od kompleksne kombinacije različitih materijala. Purističkom nastupu pridonosi i vodoravna podjela između karoserije, staklenih površina i krova. Krov od tekstila sa zračnim komorama može se individualizirati i skinuti te omogućava da se u modelu ID. LIFE osjećate kao da ste na otvorenom, a usto smanjuje masu vozila.
Model ID. LIFE temelji se na manjoj varijanti modularne električne platforme (MEB) koju je marka Volkswagen razvila specijalno za segment kompaktnih vozila. Tako je prvi put vozilo koncipirano na temelju MEB platforme opremljeno prednjim pogonom.
Zahvaljujući elektromotoru snage 172 kW (234 KS) model ID. LIFE ostvarit će ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,9 sekundi. Njegova visokonaponska baterija kapaciteta 57 kWh omogućava doseg od oko 400 kilometara (WLTP).
"ID.LIFE još jednom potvrđuje jedinstvenu fleksibilnost MEB platforme. Na ovoj se platformi mogu realizirati svi koncepti vozila, od malih vozila pa sve do monovolumena“, rekao je Thomas Ulbrich, član uprave marke Volkswagen zadužen za razvoj.
Održivi karakter modela ID. LIFE posebno se odražava u odabiru materijala i vanjskoj boji. U prozirnom laku karoserije upotrebljavaju se drvene trijeske kao prirodna boja i učvršćivač na prirodnoj bazi. Tekstil od zračnih komora za krov i prednji poklopac u potpunosti su izrađeni od recikliranih PET boca.
U unutrašnjosti se drvo za okvire instrumentne ploče i područje stražnjih sjedala kombinira s materijalom Artvelours Eco za površine sjedala i obloge vrata. Osim toga, bio ulje, prirodni kaučuk i rižine ljuske služe kao osnovni materijal za gume modela ID. LIFE.
Model ID. LIFE pouzdan je suputnik za razne digitalne doživljaje. Tako ćete ga u tren oka moći pretvoriti npr. u kino ili gaming lounge. Igraća konzola i projektor dio su serijske opreme. Kao ekran služi projekcijsko platno koje se u slučaju potrebe može izvući iz instrumentne ploče.
Dodatni uređaji mogu se individualno priključiti, a napajaju se preko 230-V/16-A priključka u unutrašnjosti. Koncept sjedala izveden je izuzetno fleksibilno kako bi ovo vozilo bilo odgovarajući suputnik za sve životne situacije.
Tako se prednja klupa može potpuno preklopiti. A zajedno sa stražnjom, također preklopivom klupom moguće su brojne druge varijante: od izvedbe stolica za kino preko kreveta približne dužine dva metra pa sve do varijante za prijevoz tereta s maksimalno iskoristivim prtljažnikom. Inovativan digitalni koncept rukovanja. Kamere i zaslon zamjenjuju vanjska zrcala i unutrašnje zrcalo.
Bitnim funkcijama vožnje upravlja se preko dodirnog polja za rukovanje na šesterokutnom kolu upravljača. U sustav rukovanja dodatno se može integrirati smartphone. Tako se primjerice navigacijom može upravljati preko vlastitog uređaja, bilo smartphonea ili tableta. Glazba, filmovi i igre na njemu mogu se bežično koristiti u modelu ID. LIFE i prikazivati na projekcijskom platnu.
Strategija "Accelerate" ubrzava transformaciju prema potpuno elektrificiranoj gami vozila, a proširenje obitelji ID. modela u segmentu kompaktnih vozila po cijeni od 20.000 eura predstavlja još jedan važan korak u potpuno elektrificiranu mobilnost. Do 2030. godine marka Volkswagen namjerava povećati udio potpuno električnih modela u cjelokupnoj prodaji vozila u Europi na najmanje 70 posto, a u Sjevernoj Americi i Kini na najmanje 50 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....