Kod kupovine novog automobila uglavnom se gledaju tekući troškovi, poput servisiranja, potrošnje goriva i troškova registracije. Međutim svi ti troškovi u konačnici iznose manje nego iznos koji automobil izgubi na vrijednosti nakon izlaska iz salona u prvih nekoliko godina vlasništva.
'What car?', automobilski online magazin koji se bavi recenzijama automobila, koristeći podatke na tržištu rabljenih automobila otkrio je 10 modela koji u prve tri godine gube najveći postotak svoje izvorne cijene. Svi podaci temelje se na primjerima koji su prošli više od 60,000 kilometara. Prikupljani su podaci s britanskog tržišta rabljenih automobila, no smatramo kako je situacija slična na svakom europskom tržištu.
1. Citroën Spacetourer
Model: 1.5 Blue HDi 120 Business M, Cijena novog automobila: £37.005, Cijena nakon tri godine: £12.500, Gubitak vrijednosti: £24.505, Zadržana vrijednost: 33.8%
Ovaj monovolumen može prevoziti i do devet osoba, i nudi udobnu vožnju. Francuski transporter uvjerljiv je na cesti, nudi brdo praktičnih pretinaca, te uz doplatu raspolaže najsuvremenijom elektronikom. No, kraća izvedba od 496 cm s doplatnim trećim redom ne ostavlja puno mjesta za prtljagu. Međutim, ono što razočarava je završna obrada interijera, za kojeg se bez dvojbe može reći da nije u rangu s ostalim konkurentima. Ovo je možda razlog zašto je u samo tri godine izgubio više od 65% prvotne vrijednosti.
2. Opel Astra
Model: 1.5 Turbo D Sri Nav, Cijena novog automobila: £23.675, Cijena nakon tri godine: £7900, Gubitak vrijednosti: £15.775, Zadržana vrijednost: 33.4%
Posljednja generacija Opelovog obiteljskog hatchbacka nudi visoku razinu komfora u smislu prostranosti i udobnosti prilikom vožnje. Međutim, izgleda da ništa neće nadoknaditi gubitak vrijednosti od više od 15.775 britanskih funti, i to u samo prve tri godine.
3. BMW Serija 2 Cabrio
Model: M240i Nav, Cijena novog automobila: £45.385, Cijena nakon tri godine: £15.075, Gubitak vrijednosti: £30.310, Zadržana vrijednost: 33.2%
Premium oznaka na poklopcu motora ne garantira držanje cijene, a Serija 2 u kabriolet izvedbi to dokazuje. Međutim, sve ostalo kod serije 2 bez krova može se voljeti – posebno u njegovom sportskom izdanju M240i. Iznenađujuće je ugodan za voziti, dok je šestocilindrični motor apsolutni dragulj u ovo vrijeme prelaska na što manje motore. Sve u svemu, možda je pametnije pronaći dobar rabljeni primjerak.
4. BMW Serija 2 Active Tourer
Model: 216d SE, Cijena novog automobila: £29.975, Cijena nakon tri godine: £9200, Gubitak vrijednosti: £18.775, Zadržana vrijednost: 32.9%
Još jedan bavarac serije 2, međutim, ništa nalik onoj prethodnoj. Ovaj monovolumen s pet sjedala lijepo je završen i odličan za vožnju. Međutim, nije toliko poželjan kao kolege SUV-ovi bavarskog 'propelera'. Uz to, tu je i činjenica da dizel polako izlazi iz mode.
5. Mercedes SL
Model: 500 Grand Edition, Cijena novog automobila: £89.235, Cijena nakon tri godine: £29.325, Gubitak vrijednosti: £59.910, Zadržana vrijednost: 32.9%
Razlog zašto je ovaj automobil izgubio gotovo 70% svoje vrijednosti u prve tri godine možda leži u činjenici da će potpuno novi SL biti dostupan sljedeće godine. Također, morate se pomiriti sa zastarjelim infotainment sustavom, ali sve u svemu, SL je ugodan i dinamičan u isto vrijeme, dok ponuda motora nudi ogromne performanse.
6. Peugeot 108
Model: 1.0 72 Active, Cijena novog automobila: £12.785, Cijena nakon tri godine: £4000, Gubitak vrijednosti: £8785, Zadržana vrijednost: 31.3%
Sve što biste očekivali od jednog gradskog mališana, 108 ima na raspolaganju. I zaista, veoma je okretan u gradu, ne razočarava, i ponekad imate osjećaj da uopće ne troši gorivo. Onda dođe trenutak za prodaju, kad shvatite koliko ste zapravo izgubili u tri godine zbog gubitka vrijednosti – ostat će vam svega 4000 funti.
7. Mercedes S-klasa Coupe
Model: S560 Grand Edition, Cijena novog automobila: £125.010, Cijena nakon tri godine: £36.800, Gubitak vrijednosti: £88.210, Zadržana vrijednost: 29.4%
Iako se našao na ovoj listi, što i nije najbolja stvar na svijetu, S560 je fenomenalan stroj, u svim aspektima. Motor je izuzetno snažan ali i iznenađujuće miran, a unutrašnjost nudi mnoštvo prostora i suvremene tehnologije na raspolaganju. Kad bolje razmislimo o tome, nije nam jasno zašto ovaj fenomenalan automobil nakon tri godine vrijedi samo 30% svoje prvotne cijene od 125.010 funti.
8. Fiat 500C
Model: 1.0 Mild Hybrid Pop, Cijena novog automobila: £15.910, Cijena nakon tri godine: £4650, Gubitak vrijednosti: £11.260, Zadržana vrijednost: 29.2%
Fiat 500 je oduševio svojim dizajnom koji je veoma povezan s prvotnim ikoničnim modelima, zbog čega se u konačnici i prodavao. Međutim, to je 'dvosjekli mač' – jer ogroman broj prodanih primjeraka znači ogroman broj rabljenih primjeraka, koji spuštaju vrijednost rabljenog automobila. Slična priča kao i s Peugeotom 108.
9. Opel Combo Life
Model: 1.2 Turbo 130 Elite, Cijena novog automobila: £28.260, Cijena nakon tri godine: £8150, Gubitak vrijednosti: £20.110, Zadržana vrijednost: 28.8%
Zbog svoje udobnosti i praktičnosti, Opelov Combo je odlična opcija. Međutim, gledajte jeftinije verzije. 1.2 Turbo 130 Elite je na vrhu ponude, a predstavlja model koji je pokazao najveći pad u vrijednosti nakon tri godine. Izvješće pokazuje gubitak od 20,000 funti, što je mnogo ako se u obzir uzme da je nov koštao 28.260 funti. Ovo je jedini primjer vertikalne krivulje pada u vrijednosti.
10. Audi A8
Model: 55 TFSI Quattro Vorsprung, Cijena novog automobila: £106.305, Cijena nakon tri godine: £28.975, Gubitak vrijednosti: £77.330, Zadržana vrijednost: 27.3%
Prema izvješću What Car-a, Audi A8 je apsolutni kralj gubitka vrijednosti, iako se čini kako ne bi trebao biti. Po mnogim standardima, profinjeniji je od Mercedesove S-klase, njegova vožnja je nagrađujuća, a unutrašnjost se čini kako je izrađena po najvišim standardima. Ipak, na vrijednosti gubi više od bilo kojeg drugog automobila koji se trenutno prodaje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....