Toyota Supra rođena je 1978., a od tri generacije koje su slijedile Europljanima je najpoznatija ona posljednja, predstavljena 1993., zahvaljujući prije svega filmovima (The Fast and The Furious), video igrama (Gran Turismo), ali i drifterima. U njenoj osobnoj iskaznici ističe se redni šestcilindarski motor obujma tri litre s 350 konjskih snaga uz koji se vezuju izvanredne performanse (najveća brzina preko 250 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5,8 s), a jedna od vrlina japanske jurilice bila je i udobnost. Nakon četiri desetljeća ime Supra ponovno uznemiruje duhove. Ponovno je u igri motor sa šest cilindara u liniji kao jedan od svetih gralova među poklonicima visokih oktana. Jedan od sljedbenika tog kulta je i Tetsuya Tada, otac Toyote GT86 i nove Supre, modela koji se nakon 17 godina zaborava vraća iz pepela. - Željeli smo oživjeti Supru poštujući tradiciju, a motor sa šest cilindara u liniji jedan je od glavnih razloga zašto smo u to ušli u suradnji s BMW-om. Kada smo 2012. krenuli s projektom samo su Bavarci imali taj motor i obratili smo se njima, bez uvijanja priznao je japanski inženjer oslonjen na jedan od predserijskih primjerak. Nova Supra stvarala se punih sedam godina, a najveći dio testiranja, gotovo 90 posto odrađen je na javnim prometnicama i na neizostavnom Nürburgringu.
Toyotin coupe oslanja se na mehaniku posljednje verzije BMW-a Z4. Prednji ovjes je klasični MacPherson, straga je multilink, a ispod prednjeg poklopca turbo benzinski 3.0 motor koji razvija oko 340 konja. Pridodamo li tome 500 Nm okretnog momenta sasvim je jasno zašto se kazaljka brzinomjera podiže vrlo ujednačeno i brzo praćena pritom najblaže rečeno uzbudljivim zvukom. Aktiviranjem programa Sport elektronske kontrole, ali i kompletni set-up postaje konkretniji. Upravljač je brz, precizan i krut u mjeri koja se očekuje od sportski nastrojenog automobila. Svako podizanje okretaja prate i arije iz ispuha, a pored ZF-ova automatskog mjenjača s konvertorom i osam stupnjeva malo tko će požaliti za ručnim mjenjačem. Brzina kojom se izmjenjuju stupnjevi podsjeća na mjenjače s dvostrukom spojkom, pogotovo prilikom biranja viših stupnjeva uz pomoć poluga iza upravljača.
Nova Supra akreditirana je za brzinu, ali osim na brojke koje zorno najavljuju ozbiljne performanse Japanci su se koncentrirali na osjećaj i povjerenje koje pruža u vožnji. Pristup koji su već primijenili kod Toyote GT86, ali ovaj put podignut na višu razinu. Supra doslovno guta zavoje ulijevajući konstantni osjećaj kontrole i sigurnosti. Krutost karoserije dvostruko je veća od GT86, odnosno identična je ultra sportskom modelu LFA premda nisu korištena ugljična vlakna. Na stazi do izražaja dolazi savršena raspodjela težine (50-50), ali i pomno osmišljen omjer između širine tragova kotača i razmaka među osovinama, a za uvjerljive izlaske iz zavoja brine se mehanički samoblokirajući diferencijal s elektronskom kontrolom koji će spremno prihvatiti i poneku igru s gasom za vožnju po boku.
Ukratko
Bez obzira na brzinu ulaska ili radijus zavoja, prianjanje prednjih kotača je izvanredno kao i brzina kojom prihvaća korekcije, a stražnji kraj poslušno slijedi zadane putanje
Od prvog trena osjećaj za upravljačem je onaj pravi. Sjedi se nisko ispruženih nogu, gotovo na stražnjoj osovini (pogonskoj) s upravljačem nadomak prsnog koša i pogledom koji nestaje preko dugačkog prednjeg poklopca
Kočnice potpisuje Brembo, a čeljusti s četiri klipića kriju 19 colni naplatci s gumama 255/35 sprijeda i 275/35 straga. Na razvoju nove Supre radio je i iskusni relijaš Jari-Matti Latvala, a konačno izdanje stiže na ljeto iduće godine kada će biti isporučeni prvi primjerci, dok će se na stazi pojaviti trkaća GTE-Spec verzija
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....