Iako je Toyota nedavno otkrila svoja očekivanja da će njezini električni automobili do 2030. godine činiti samo 15 posto ukupne prodaje u SAD-u, i tih 15 posto potrebno je proizvesti. Početkom godine na sajmu automobila u Šangaju predstavljen je koncept bZ4X, a danas je otkriveno više detalja.
Koncept, koji će početkom 2022. godine postati proizvodni model, prvi je u nizu posade koja će na sebi nositi značku 'bZ' (Beyond Zero). Iako svi detalji još uvijek nisu otkriveni, poznato je kako je Toyotin prvi EV SUV razvijan u suradnji sa Subaruom, koji bi u isto vrijeme trebao predstaviti električni Solterri s istom e-TNGA platformom za električna vozila.
Koncept pokazuje aerodinamičnu karoseriju s oštrim elementima i minimalističkim usisnicima zraka i masivnim bočnim pragovima. Osim toga, ono što možemo vidjeti je da će otvor za punjenje biti smješten na prednjem blatobranu i da će stražnji kraj koristiti dvostruke spojlere.
Ulaskom u kabinu futurizam se nastavlja: digitalnom sklopu instrumenata pridružen je trokraki volan i samostojeći infotainment sustav s ugrađenim klimatskim kontrolama. Instrument ploča je odrađena kombinacijom crnih obloga i tkanine, a na nju se spaja 'plutajuća' središnja konzola. Straga, dugačak međuosovinski razmak omogućio je mnoštvo prostora, a ravan pod čini komande za grijanje stražnjih sjedala vidljivim.
Konačne brojke, poput dometa i performansi i dalje ostaju nepoznate, ali potpredsjednica marketinga Toyote za Sjevernu Ameriku Lisa Materazzo navela je kako će proizvodni model biti 'pozicioniran na slatkom mjestu na tržištu', što sugerira da bi cijene mogle biti konkurentne Fordu Mustangu Mach-E i Volkswagenu ID.4.
BZ4X u proizvodnju kreće početkom 2022., a 'više informacija možemo očekivati kasnije ove godine'. Toyotin plan je da će do 2025. godine u ponudi imati 70 elektrificiranih vozila, od kojih će 15 biti čisti EV-ovi, a 7 od njih bit će članovi 'bZ' obitelji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....