VOZILI SMO

TOYOTA RAV4 Četvrta generacija prostranija nego ikad

Novi RAV4 s 10 cm dužim međuosovinskim razmakom nudi puno prostora i prtljažnik sa 547 l

Usprkos krizi, segment kompaktnih SUV automobila, vjerovali ili ne, još uvijek raste. Posljedica toga je da nova, četvrta generacija Toyote RAV4 danas ima čak 19 izravnih konkurenta, dok su se oni još prije desetak godina mogli nabrojati na prste jedne ruke. Svejedno, municije joj ne nedostaje. Poseban status, koji joj osigurava činjenica da je prije skoro 20 godina utemeljila čitavu SUV klasu, planira zadržati i dalje.

Zapravo, kako smo se uvjerili u okolici Barcelone, ne samo da ga misli zadržati, nego i – produbiti. Osim agresivnijeg dizajna na tragu Aurisovog, pažnju posebno privlači gorostasna pojava. No, iako prvi pogled izgleda znatno veće i masivnije, novi RAV4 je zapravo tek 2 cm duži i 3 cm širi, a pritom je i 2,5 cm niži od prethodnika. Ali zato pametnije koristi centimetre, zahvaljujući i međuosovinskom razmaku povećanom s 256 na 266 cm (+10 cm).

Udaljenost između naslona prednjeg i stražnjeg sjedala pritom broji čak 97 cm, pa se iza vozača dvometraša na stražnju klupu može smjestiti jednako visok putnik. A lakše se smjestiti i za ugodno zadebljanim upravljačem – sjedalo je za pola centimetara spušteno prema podnici, a mogućnost podešavanja po visini povećano je za 1,5 centimetara.

Ponudu motora čine benzinac 2.0 sa 151 KS, te dizelaši 2.0 D-4D sa 124 KS te 2.2 D-4D sa 150 KS. Kod svih motora smanjen je ispuh CO2 i to u prosjeku za 12 posto, što dovoljno govori i o smanjenju potrošnje. A radilo se i na voznim svojstvima – novost je integrirani dinamički pogonski sustav koji koordinira raspodjelu snage između prednjih i stražnjih kotača, sustav kontrole stabilnosti (VTC) i električno servo upravljanje. U normalnom načinu rada moment se ne prenosi na stražnje kotače samo prilikom zanošenja, već i kad sustav primijeti podupravljanje.

S druge strane, u programu Sport okretni moment se usmjerava na stražnje kotače čim se okrene upravljač, u omjeru 90:10, kako bi se smanjilo opterećenje na prednjim gumama. U praksi sve to zahtijeva privikavanje, posebno kod vozača koji su navikli stalno imati stvari u svojim rukama. Za terensku vožnju tu je program Lock, koja fiksira raspodjelu momenta na 50:50, pri brzinama do 40 km/h, pa uz pogon 4x4 djeluje dobro i izvan asfalta.

Kako već nalaže tradicija, sigurnosni standardi su visoki i Toyota s razlogom može očekivati maksimalnih pet EuroNCAP zvjezdica. Tome će pomoći i nova sjedala koja sprječavaju trzajnu ozljedu vrata te čak sedam zračnih jastuka (uključujući zračni jastuk za koljena vozača i prednje bočne zračne jastuke s dvije komore. Udobnost? RAV4 će i s osnovnom opremom zadovoljiti potrebe većine vozača, a veliki adut je i prtljažnik od 547 litara. Na domaće tržište dolazi sredinom ožujka, a cijena našim vozačima najzanimljivije izvedbe (2.0 D-4D, prednji pogon), iznosit će oko 210.000 kuna.

TEHNIČKI PODACI

2.0 D-4D

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1998 ccm

Snaga 91 kW/124 KS pri 3600/min

Moment 310 Nm pri 1600-2400/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon na prednje kotače

Dimenzije 457x184,5x166 cm

Osovinski razmak 266 cm

Prtljažnik 547/1846 l

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 10,5 sekundi

Potrošnja 4,9 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 03:19