KORISNICI SKEPTIČNI

Trenutak istine: Studija pokazala da moderni sustavi pomoći vozaču i dalje rade loše, evo zašto

Unatoč tome što sustavi pomažu vozaču pri vožnji, oni i dalje moraju ostati usredotočeni na zadatak vožnje

Sigrnosni sustavi, ilustracija

 Profimedia

Prema novoj studiji američkog AAA, napredni sustavi pomoći vozaču postaju sve češći u novim automobilima, ali kada drugi sudionici u prometu učine nešto neočekivano, i dalje postoji prijetnja sigurnosti vozačima.

American Automobile Association je testirao modele marki poput Tesle, Hyundaija i Subarua od kojih su svi bili opremljeni značajkama razine 2 koje su dizajnirane da pomognu vozačima u vožnji.

Prilikom testiranja na zatvorenoj stazi, pokušalo se otkriti kako su ova vozila radila kada je drugo vozilo u njihovoj traci vozilo sporo u odnosu kada se drugo vozilo iz nadolazećeg smjera zaletjelo u njihovu traku.

Treba napomenuti kako su rezultati prvog testa bili ohrabrujući, pri čemu su vozila u svih 15 probnih vožnji usporavala i izbjegavala sudar sa sporim vodećim vozilom.

Međutim, u onome što je AAA nazvao „najgori scenarij”, niti jedan sustav nije bio sposoban izbjeći nadolazeće vozilo u vlastitoj traci.

ADAS sustavi su bili malo bolji u testovima koji su uključivali bicikle, no sva vozila izbjegavala su bicikliste koji putuju istim smjerom u traci.

Međutim, kada su i bicikli poslani okomito na vozilo, kao da biciklist pokušava prijeći cestu, u 33 posto slučajeva dogodio se sudar. „To je loše”, rekao je Greg Bannon, direktor automobilskog inženjerstva AAA.

"Iako bi moglo biti ohrabrujuće da su ovi sustavi za vožnju uspješno uočili spore automobile i bicikliste u istoj traci, neuspjeh uočavanja vozača bicikla koji prelazi ili nadolazeće vozilo je alarmantan", rekao je Brannon. „Sudar s nadolazećim vozilom je najsmrtonosnija vrsta, a ti bi sustavi trebali biti optimizirani za situacije u kojima mogu najviše pomoći”.

Testovi su dokazali da, unatoč tome što sustavi zaista pomažu vozaču pri vožnji, oni i dalje moraju ostati potpuno usredotočeni na zadatak vožnje kako bi spriječili nesreće.

Prethodni testovi su dokazali da se ADAS sustavi bore i u drugim područjima, poput održavanja položaja unutar trake u stvarnom svijetu, posebno u uvjetima kiše.

Nadalje, zabrinutost postoji i van udruge. Naime, u anketi AAA-a, 77 posto potrošača reklo je da su više zainteresirani za proizvođače automobila koji poboljšavaju postojeće sigurnosne sustave, nego za dolazak samovozećih automobila. Čak 85 posto ispitanika priznalo je da nisu sigurni u autonomne automobile.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 21:12